Jak wybrać odpowiedni smar do mojego roweru?

Jak wybrać odpowiedni smar do mojego roweru?

Korzystasz z weekendu, aby rozpieszczać swój rower. Wyczyszczony i odtłuszczony, jest zupełnie nowy i gotowy do pokonywania najtrudniejszych dróg i podjazdów. Zanim jednak wsiądziesz na rower, musisz wykonać jeszcze jeden ważny krok: nasmarować poszczególne komponenty.

Zapewnia to dłuższą żywotność sprzętu, płynną pracę przekładni i siłę pedałowania oraz redukcję hałasu. Na rynku dostępnych jest wiele produktów i nie zawsze łatwo jest określić, który z nich jest najlepszy. Teflon czy silikon? Mokry czy suchy? W sprayu czy w kapsułce?

Lubrykanty czy smary? Jakie są różnice?

Główna różnica między smarem a smarem Smar ma gęstszą konsystencję i najlepiej sprawdza się na częściach wewnętrznych, które nie są narażone na działanie czynników zewnętrznych, takich jak deszcz czy błoto.

Z kolei smary są bardziej płynne. Ich głównym celem jest ochrona powierzchni przed przedwczesnym starzeniem. Smar będzie zarezerwowany dla łańcucha i innych zewnętrznych łożysk, narażonych na zewnętrzne naprężenia. Jego płynność pozwala na dokładniejsze smarowanie i może dostać się do małych szczelin, takich jak śruby przerzutek, ogniwa łańcucha lub zaciski hamulcowe.

Przy wyborze smaru należy wziąć pod uwagę kilka parametrów:
  • Rodzaj smaru
  • Rodzaj smaru
  • Warunki

Rodzaje smarów

W zależności od tego, czy chcesz skupić się na płynniejszej zmianie biegów, czy na łańcuch lub na walce z mokrymi warunkami zewnętrznymi, każdy środek smarny spełni określone potrzeby.

Smar smar silikonowy zapewnia skuteczną ochronę. Stosuje się go głównie do roweru i mechanizmów, na przykład do konserwacji ramy lub tłoków zawieszenia. Ten rodzaj smaru chroni komponenty przed rdzą. Jest delikatny dla materiałów i ma tę zaletę, że zapobiega przywieraniu pozostałości do nasmarowanych części.

Smar Smar teflonowy ma bardzo małe naprężenia i jest środkiem smarnym z wyboru dla łańcucha. Jego skład jest podobny do tradycyjnego oleju. Charakteryzuje się dość niskim współczynnikiem tarcia, co poprawia wydajność części narażonych na tarcie, takich jak ogniwa łańcucha.

Odwiedź smary woskowe gwarantują czysty łańcuch, dłuższą żywotność łańcucha i optymalne pedałowanie. Jest idealny dla rowerzystów poszukujących płynnej zmiany biegów. Jego główną wadą jest aplikacja. Zaleca się stosowanie go na idealnie czystym łańcuchu, ponieważ wosk musi dokładnie wyschnąć na czystej powierzchni. Nawet jeśli łańcuch nie wymaga już czyszczenia, wosk należy nakładać po każdej jeździe.

Najwyższa gama smar ceramiczny wykorzystuje opatentowaną technologię ceramiczną wykorzystującą cząsteczki azotku boru do tworzenia niezwykle trwałej powłoki woskowej. Generuje mniejsze tarcie, mniejsze zużycie sprzętu i większą moc.

Istnieje również kilka rodzajów opakowań do smarowania maszyn. Najbardziej znane to płynne z dozownikiem lub w sprayu. Zalecamy stosowanie kapsułek do łańcucha i innych elementów, ponieważ łatwiej jest odmierzyć ilość, którą chcesz użyć, a także jest bardziej przyjazna dla środowiska i czystsza w praktyce.

Znajdziesz tu również biodegradowalne smary wykonane z roślin. Produkty te, niezawierające PFC, dbają zarówno o rower, jak i o środowisko.

Ale nie kupuj niewłaściwego produktu!

Decaltout (WD-40) nie jest olejem. Szybko wysycha. Jest przeznaczony do usuwania smaru, ochrony części metalowych przed utlenianiem i usuwania wilgoci. Nie powinien być stosowany jako smar do łańcucha. Co więcej, niektóre modele mogą atakować gumowe uszczelki w rowerze.

Punkty smarowania

Centralny element roweru: łańcuch. Przenosi on moc i odgrywa kluczową rolę. Po dokładnym wyczyszczeniu i wysuszeniu nasmaruj wnętrze łańcucha kilkoma kroplami za pomocą temperówki. Wykonaj kilka obrotów, a następnie zetrzyj nadmiar. Powtórz tę czynność tylko wtedy, gdy łańcuch zacznie hałasować. Nie wolno utopić łańcucha poprzez nałożenie zbyt dużej ilości smaru, ponieważ nadmiar osadu szybko zużywa komponenty.

W widelcu dodaj kilka kropel, aby nasmarować uszczelki, pozbyć się brudu i przywrócić wydajność zawieszenia dzięki równomiernemu odbiciu i kompresji.

Linki i osłony wymagają regularnej konserwacji. Nałóż kroplę smaru na wejście i wyjście linek przerzutki i hamulca. Aby zapewnić płynniejszą zmianę biegów, można dodać kroplę smaru do każdego zawiasu przerzutki. przerzutkiAby zapewnić płynniejszą zmianę biegów, można dodać kroplę smaru do każdego przegubu przerzutki i sprężyny. Takie działanie zapewnia większą płynność i wolniejsze zużycie komponentów.

Warunki

Istnieje kilka rodzajów smarów przeznaczonych do różnych warunków pogodowych. Sucha pogoda, mokra pogoda, ekstremalne warunki lub wszystkie warunki, znajdziesz odpowiedni smar na każdą wycieczkę, w zależności od pogody.

Niezastąpiony zimą smar na mokrą pogodęo gęstszej konsystencji dłużej utrzymuje się na przekładni motocykla, nawet podczas deszczu. Chroni więc maszynę przed korozją. Główna wada: zbiera więcej brudu. Z tego powodu rowerzystom zaleca się czyszczenie, odtłuszczanie i smarowanie rowerów po każdej jeździe, podczas gdy smar na suche warunki, który jest lżejszy i mniej lepki, ma gorsze właściwości adhezyjne i krótszą żywotność. Należy go stosować regularnie.

Idealny dla tych, którzy lubią jeździć w każdych warunkach, smar do wszystkich warunków ma profil hybrydowy. Jest idealny dla tych, którzy lubią jeździć w każdych warunkach, z profilem hybrydowym. Jest idealny do jazdy na rowerze w połowie sezonu lub gdy pogoda jest zmienna, aby poradzić sobie z nagłymi zmianami pogody.

Smar do jazdy w ekstremalnych warunkach jest przeznaczony do jazdy w specyficznych warunkach. Przed zakupem smaru należy wziąć pod uwagę sposób użytkowania maszyny, a także porę roku. Jeśli często jeździsz zimą, gdy pogoda jest ponura, wybierz smar przeznaczony do mokrych warunków. Z drugiej strony, jeśli jeździsz tylko w ładną pogodę, wybierz smar do suchych warunków.

Rodzaje smarów

Idealny do smarowania wewnętrznych części roweru (takich jak sztyca podsiodłowa, rura sterowa widelca lub suport), ta lepka, lepka pasta zapewnia płynną pracę ruchomych części, jednocześnie chroniąc przed rdzą i ograniczając zużycie. Zalecamy nakładanie jej za pomocą pędzla, aby uzyskać czystą i skuteczną pracę.

Smary mogą być wykonane w różnych technologiach, a ich skład określa sposób ich wykorzystania:

Skład smar aluminiowy jest zalecany do elementów aluminiowych, takich jak trzpień pedały lub sztyca podsiodłowa. Ma skuteczne działanie przeciwzatarciowe, zmniejsza ryzyko korozji i eliminuje odgłosy tarcia.

W zestawie smar litowy jest odpowiedni do konserwacji wspornika dolnego zestawu słuchawkowego lub piasty. Jest wodoodporna i zapobiega przedostawaniu się płynów do łożysk. Co więcej, ma doskonałe właściwości chwytne.

W zestawie smar miedziany zapobiega niszczeniu gwintów i ogranicza ich pękanie. Jest niezbędny w przypadku połączeń metalowych, takich jak pręty siodełka, wsporniki siodełka, osie i wszystkie aluminiowe, tytanowe lub stalowe części lub części z gwintem. Nie nadaje się do łożysk.

W przypadku smar węglowy jest używany do montażu części z włókna węglowego, takich jak sztyca podsiodłowa lub kierownica. Smar ten zawiera małe ziarna ścierne, które pozwalają na wywieranie mniejszej siły zacisku na delikatne elementy, zapobiegając ich ślizganiu się podczas użytkowania. Zaleca się jego regularne stosowanie.

Uwaga: Smary nakładane na elementy z łożyskami, takie jak piasty lub zestaw przedni, powinny mieć niską gęstość. Po nałożeniu na palec smar powinien tworzyć długą nitkę, gdy przesuwa się w górę.

Z kolei smar nakładany na elementy statyczne, takie jak sztyca podsiodłowa lub suport, będzie miał większą gęstość i bardziej zwartą konsystencję. W ten sposób nie wyparowują i pozostają na miejscu przez cały czas jazdy i naprężeń, na jakie są narażone.

Smarowanie i natłuszczanie są niezbędnymi krokami w utrzymaniu płynnej pracy maszyny. Regularna i skuteczna konserwacja oznacza, że rower będzie działał dłużej, lepiej i przyjemniej. Możesz w pełni cieszyć się swoim rowerem podczas następnej wycieczki.

    AKCESORIA - Środki smarne i smary