Ogólne warunki sprzedaży produktów dostępnych na stronie internetowej probikeshop

1. Tożsamość Spółki

PROBIKESHOP
S.A.S. z kapitałem 350.000 euro
Siedziba: 52 quai Rambaud - 69002 Lyon - Francja
983 316 951 R.C.S LYON

2. Cel

Niniejsze ogólne warunki sprzedaży (zwane dalej "OWS") regulują warunki sprzedaży wszystkich produktów prezentowanych przez firmę "PROBIKESHOP" na jej stronie internetowej. www.probikeshop.fr (zwanej dalej "Witryną"), każdej osobie pełnoletniej, posiadającej status konsumenta w rozumieniu pierwszego artykułu francuskiego kodeksu konsumenckiego, a także zdolność do czynności prawnych i zamieszkałej na następujących terytoriach geograficznych: Francja metropolitalna, Korsyka, francuskie departamenty i terytoria zamorskie, państwa członkowskie Unii Europejskiej (dalej "Kupujący").

PROBIKESHOP zastrzega sobie prawo do zmiany OWH w dowolnym momencie. Modyfikacje są egzekwowalne wobec Kupujących od daty ich umieszczenia w Internecie i nie mogą być stosowane do transakcji zawartych wcześniej. Kopia OWH obowiązujących w dniu złożenia zamówienia jest dostępna na żądanie Kupującego.

Każde zamówienie Produktu oferowanego do sprzedaży w Witrynie oznacza pełną i całkowitą akceptację OWS, których przeczytanie Kupujący potwierdza przed złożeniem zamówienia, zaznaczając odpowiednie pole wyboru podczas składania zamówienia.

3. Warunki poprzedzające zakup na stronie

Kupujący nie jest zobowiązany do utworzenia konta przed dokonaniem zakupu na Stronie.

4. Produkty

4.1 Charakterystyka Produktu - Dostępność

Zgodnie z artykułem L. 111-1 francuskiego Kodeksu Konsumenckiego, Kupujący może, przed złożeniem zamówienia, zapoznać się z podstawowymi cechami Produktów, które chce zamówić na Stronie.

Potwierdzenie zamówienia gwarantuje natychmiastową dostępność Produktu do dostawy zgodnie z warunkami francuskiego Kodeksu Konsumenckiego.artykuł 7 OWS.

Jeśli Produkt jest niedostępny, Kupujący zostanie o tym poinformowany przed wysłaniem zamówienia.

4.2 Wybór produktów

Kupujący musi zapoznać się z Produktami i ich właściwościami. Kupujący wybiera Produkty na własną odpowiedzialność, zgodnie ze swoimi potrzebami.

W szczególności PROBIKESHOP nie ponosi odpowiedzialności w przypadku niezgodności między zamówionymi Produktami a produktami używanymi przez Kupującego, który jest jedynym sędzią w zakresie zgodności zamówionych Produktów z już używanymi.

4.3 Informacje o dostępności części zamiennych w rozumieniu artykułu L. 111-3 Kodeksu Konsumenckiego

Należy zauważyć, że jako sprzedawca detaliczny części zamiennych, PROBIKESHOP nie jest zobowiązany do wskazania okresu dostępności tych części, które nie wchodzą w zakres artykułu L. 111-3 francuskiego Kodeksu Konsumenckiego.

W przypadku innych produktów, które same w sobie zawierają części zamienne (takich jak "Produkty złożone"), o ile nie określono inaczej na kartach produktu, producenci nie udostępniają części zamiennych niezbędnych do ich użytkowania.

Niemniej jednak, PROBIKESHOP gwarantuje, że części zamienne kompatybilne z Produktami Złożonymi będą dostępne na Stronie przez okres dwóch (2) lat od daty umieszczenia produktu w Internecie.

5. Zamówienie

Aby złożyć zamówienie na Stronie, Kupujący musi wykonać następujące kroki:

  1. Wybór produktu Wybór Produktu: spośród różnych kategorii Produktów oferowanych w Witrynie (opony, koła, przerzutki itp.) Kupujący wybiera jeden lub więcej Produktów, które chce zamówić, klikając odpowiedni przycisk "DODAJ DO KOSZYKA".
  2. Zatwierdzenie koszyka Następnie Kupujący klika "WIDOK MOJEGO KOSZYKA". Kupujący musi następnie sprawdzić, czy ceny, objętości i ilości Produktów pojawiające się w podsumowaniu zamówienia, "KOSZYK", odpowiadają chęci zakupu przez Kupującego.
  3. Identyfikacja Kupującego Identyfikacja: aby się zidentyfikować, Kupujący musi wprowadzić identyfikator konta i hasło, utworzyć konto klienta w Witrynie zgodnie z art. 3 OWS lub wprowadzić identyfikator konta Paypal.
  4. Wybór metody dostawy Sposób dostawy: Kupujący wybiera sposób dostawy zaproponowany przez PROBIKESHOP.
  5. Realizacja zamówienia Finalizacja zamówienia: Kupujący klika przycisk "FINALIZUJ MOJE ZAMÓWIENIE", aby sfinalizować swoje zamówienie, a następnie przycisk "POTWIERDŹ I ZAPŁAĆ ZA MOJE ZAMÓWIENIE". Klikając na ten przycisk, Kupujący zostaje przypomniany o obowiązku zapłaty wskazanej ceny.
  6. Akceptacja OWS Kupujący przyjmuje do wiadomości i akceptuje Ogólne Warunki Sprzedaży, klikając odpowiednie pole wyboru w celu dokonania płatności.
  7. Płatność Płatność: Kupujący wybiera metodę płatności i opłaca zamówienie zgodnie z warunkami określonymi w artykule 6.2 OWS. Zamówienie zostaje zrealizowane z chwilą potwierdzenia płatności przez Kupującego. W przypadku płatności kartą kredytową dane bankowe nie są pobierane przez PROBIKESHOP, ale przez organizację finansową Payplug.
  8. Potwierdzenie zamówienia Potwierdzenie zamówienia: zamówienie Kupującego jest potwierdzane przez PROBIKESHOP poprzez wysłanie wiadomości e-mail podsumowującej treść zamówienia.

Dokument ten stanowi dowód zamówienia i musi być przechowywany przez Kupującego jako dowód zakupu.

Faktura jest również udostępniana Kupującemu na jego koncie klienta po wysłaniu jego zamówienia.

6. Ceny i warunki płatności

6.1. Obowiązująca cena

Cena sprzedaży Produktów obowiązująca na Stronie jest ceną obowiązującą w dniu finalizacji zamówienia przez Kupującego. Jest ona podana w euro i zawiera wszystkie podatki. Każda zmiana obowiązującej stawki podatkowej zostanie automatycznie odzwierciedlona w cenie Produktów sprzedawanych przez PROBIKESHOP.

Cena sprzedaży Produktów może zostać zmieniona przez PROBIKESHOP w dowolnym momencie i będzie miała zastosowanie do każdego zamówienia złożonego po zmianie, bez możliwości dochodzenia przez Kupującego poprzedniej ceny.

O ile nie wskazano inaczej, cena Produktów nie obejmuje kosztów dostawy.

Koszty dostawy są wskazywane przed potwierdzeniem zamówienia, zgodnie z artykułem 4 OWS, i są fakturowane na Kupującego dodatkowo do ceny Produktów.

6.2 Warunki płatności

Wszystkie zamówienia są płatne w euro.

Cena jest płatna gotówką, w całości, w dniu złożenia zamówienia przez Kupującego. Każda niepełna płatność, która nie odpowiada kwocie zakupu, spowoduje anulowanie zamówienia.

PROBIKESHOP pobierze pełną kwotę zamówienia.

Kupujący może również zapłacić za swoje zamówienie w kilku ratach za pośrednictwem naszego partnera Oney.

Kupujący gwarantuje PROBIKESHOP, że posiada niezbędne uprawnienia do korzystania z metody płatności, którą wybrał podczas rejestracji formularza zamówienia.

PROBIKESHOP zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub anulowania zamówienia i/lub dostawy w toku, niezależnie od jej charakteru i poziomu realizacji, w przypadku braku płatności jakiejkolwiek kwoty należnej od Kupującego lub w przypadku incydentu płatniczego.

W przypadku podejrzenia oszustwa, PROBIKESHOP zastrzega sobie prawo do zażądania od Kupującego dowodu tożsamości, przeprowadzenia odpowiedniej weryfikacji i/lub dokonania płatności przelewem bankowym, uzależniając realizację zamówienia od spełnienia tych warunków.

7. Dostawa i akceptacja

7.1 Zasady ogólne

Produkty zostaną dostarczone na adres wskazany przez Kupującego podczas składania zamówienia.

Kupujący może zlecić dostarczenie zamówienia do domu lub do sieci punktów przekaźnikowych.

7.2. Czas dostawy

Czas dostawy zależy od wyboru środka transportu dokonanego przez Kupującego podczas składania zamówienia.

PROBIKESHOP zobowiązuje się do przestrzegania wskazanych terminów dostawy, zgodnie z artykułem L. 216-1 francuskiego kodeksu konsumenckiego.

Zgodnie z artykułem L.216-2 Kodeksu Konsumenckiego, w przypadku, gdy Probikeshop nie wywiąże się ze swojego zobowiązania do dostarczenia towarów w dniu lub na koniec okresu określonego w pierwszym akapicie artykułu L. 216-1 lub, w przypadku jego braku, nie później niż trzydzieści dni po zawarciu umowy, konsument może odstąpić od umowy listem poleconym za potwierdzeniem odbioru lub na piśmie na innym trwałym nośniku, jeżeli po wezwaniu Probikeshop, przy użyciu tych samych metod, do dokonania dostawy w rozsądnym dodatkowym terminie, ten ostatni nie wywiązał się z tego terminu.

Umowę uważa się za rozwiązaną z chwilą otrzymania przez Probikeshop listu lub pisma informującego o tym rozwiązaniu, chyba że Probikeshop wykonał w międzyczasie swoje zobowiązanie.

Konsument może natychmiast odstąpić od umowy, gdy Probikeshop odmawia dostarczenia towarów lub gdy nie wywiązuje się z obowiązku dostarczenia towarów w dniu lub na koniec okresu przewidzianego w art. L. 216-1 akapit pierwszy i że ta data lub ten okres jest dla konsumenta istotnym warunkiem umowy.

Ten istotny warunek wynika z okoliczności towarzyszących zawarciu umowy lub z wyraźnego żądania złożonego przez konsumenta przed zawarciem umowy.

7.3. Akceptacja

Jeśli przesyłka dotrze uszkodzona, otwarta lub zabrudzona, zaleca się odmówić jej przyjęcia i wskazać powody odmowy na dowodzie dostawy. Należy również jak najszybciej zgłosić incydent do PROBIKESHOP, kontaktując się z Działem Obsługi Klienta.

8. Prawo do odstąpienia od umowy

8.1 Okres odstąpienia od umowy

Zgodnie z artykułem L. 221-18 i kolejnymi francuskiego Kodeksu Konsumenckiego, Kupującemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, umożliwiające mu zwrot zamówionych Produktów bez konieczności podawania przyczyny. Kupujący może skorzystać z tego prawa przez okres czternastu (14) dni od daty otrzymania zamówienia.

Okres odstąpienia od umowy jest przedłużany przez PROBIKESHOP z czternastu (14) do trzydziestu (30) dni. Wyraźnie przypominamy, że warunki korzystania z prawa do odstąpienia od umowy w okresie trzydziestu (30) dni są identyczne z warunkami obowiązującymi w ustawowym okresie czternastu (14) dni.

Warunki korzystania z prawa do odstąpienia od umowy zostały określone poniżej.

8.2 Korzystanie z prawa do odstąpienia od umowy

Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, kupujący musi poinformować PROBIKESHOP o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy przed upływem terminu określonego w art. 8.1 OWH w dowolny sposób. Decyzja o odstąpieniu musi być jednoznaczna. Kupujący może również przesłać pocztą lub drogą elektroniczną należycie wypełniony standardowy formularz odstąpienia od umowy zawarty w załączniku 2 do OWH.

8.3 Procedury zwrotu i koszty

Produkty muszą zostać zwrócone w idealnym stanie do odsprzedaży, w oryginalnym stanie, wraz z fakturą lub danymi kontaktowymi Kupującego oraz pełnymi danymi zamówienia.

Żaden Produkt, który jest niekompletny, zepsuty lub uszkodzony w sposób wpływający na normalny obrót Produktem, nie zostanie zwrócony.

Kupujący musi zwrócić Produkty w ciągu maksymalnie czternastu (14) dni od daty poinformowania go o decyzji o skorzystaniu z prawa do odstąpienia od umowy.

Żaden inny dokument nie jest wymagany do skorzystania przez Kupującego z prawa do odstąpienia od umowy.

Koszt zwrotu towarów ponosi Kupujący.

8.4 Warunki zwrotu

Skorzystanie z prawa odstąpienia od umowy skutkuje zwrotem pieniędzy w sposób, w jaki Kupujący dokonał płatności za zamówienie.

Zwrot nastąpi nie później niż w terminie czternastu (14) dni od dnia, w którym PROBIKESHOP został poinformowany o decyzji Kupującego o odstąpieniu od umowy.

9. Gwarancje

Produkty są objęte :

  • prawnej gwarancji zgodności,
  • gwarancji prawnej na wady ukryte wynikające z wady materiałowej, projektowej lub produkcyjnej, które mają wpływ na dostarczone Produkty i czynią je niezdatnymi do użytku,
  • gwarancja producenta, w zależności od Produktów i marek.

9.1 Gwarancje prawne

Zgodnie z artykułami od L. 217-4 do L. 217-14 francuskiego Kodeksu Konsumenckiego, PROBIKESHOP gwarantuje zgodność Produktów sprzedawanych na Stronie.

Korzystając z prawnej gwarancji zgodności, Kupujący :

  • ma okres dwóch (2) lat od daty dostawy towarów na podjęcie działań;
  • może wybrać pomiędzy naprawą lub wymianą towaru, pod warunkiem, że wybór ten nie spowoduje poniesienia przez PROBIKESHOP kosztów, które są wyraźnie nieproporcjonalne do drugiej opcji, biorąc pod uwagę wartość towaru lub zakres wady. W takim przypadku PROBIKESHOP jest zobowiązany do postępowania, o ile nie jest to niemożliwe, zgodnie ze sposobem niewybranym przez Kupującego.
  • Prawna gwarancja zgodności obowiązuje niezależnie od jakiejkolwiek gwarancji handlowej, która mogła zostać udzielona.
  • Kupujący może skorzystać z rękojmi za wady ukryte rzeczy sprzedanej w rozumieniu art. 1641 Kodeksu cywilnego. W takim przypadku może on wybrać pomiędzy odstąpieniem od umowy sprzedaży a obniżeniem ceny sprzedaży zgodnie z art. 1644 Kodeksu cywilnego.
  • Jakakolwiek gwarancja jest wyłączona w przypadku niewłaściwego użytkowania, zaniedbania lub braku konserwacji ze strony kupującego, jak również w przypadku normalnego zużycia, wypadku lub siły wyższej, a gwarancja PROBIKESHOP jest ograniczona do wymiany lub zwrotu kosztów produktów, które nie są zgodne lub są dotknięte wadą.

W każdym przypadku gwarancje prawne nie obejmują :

  • wymiany materiałów eksploatacyjnych,
  • nieprawidłowego i niezgodnego z przeznaczeniem użytkowania Produktów,
  • wady i ich konsekwencje wynikające z nieprawidłowej interwencji Kupującego lub osoby trzeciej modyfikującej Produkt (np. naprawa),
  • wady i ich konsekwencje wynikające z użytkowania niezgodnego z przeznaczeniem Produktu (użytkowanie profesjonalne, zbiorowe itp.).

Obowiązujące przepisy prawne są wymienione w Załączniku 1.

9.2 Gwarancje producenta

Zakres gwarancji producenta różni się w zależności od Produktów i marek i jest dostępny w kartach produktów na Stronie.

Wszelkie gwarancje są wyłączone w przypadku niewłaściwego użytkowania, zaniedbania lub braku konserwacji ze strony Kupującego, jak również w przypadku normalnego zużycia, wypadku lub działania siły wyższej.

W przypadku, gdy instrukcja nie zostanie dostarczona wraz z Produktem, PROBIKESHOP prześle Kupującemu instrukcję lub link umożliwiający dostęp do niej na żądanie.

Produkt objęty gwarancją zostanie, według uznania producenta, wymieniony lub naprawiony.

9.3 Realizacja gwarancji

W przypadku dostawy Produktu niezgodnego z zamówieniem (uszkodzonego lub niezgodnego z zamówieniem), reklamacje należy kierować jak najszybciej do Działu Obsługi Klienta PROBIKESHOP (zwanego dalej "Działem Obsługi Klienta"), korzystając ze środków określonych w artykule 13 OWS.

W przypadku każdego roszczenia, Kupujący musi podać PROBIKESHOP swoje dane kontaktowe, referencje Produktu i wszelkie elementy, które mogą uzasadniać cel jego roszczenia. W tym kontekście PROBIKESHOP może również poprosić kupującego o przesłanie zdjęć i wyjaśnień niezbędnych do przyspieszenia rozpatrzenia reklamacji.

Aby zapewnić szybkie i sprawne rozpatrywanie skarg, zostanie przydzielony numer zwrotny.

W przypadku zwrotu Produktu bez uprzedniego przydzielenia numeru zwrotu, PROBIKESHOP nie może zagwarantować szybkiego rozpatrzenia reklamacji.

Produkt musi zostać zwrócony w oryginalnym stanie i, jeśli to możliwe, w oryginalnym opakowaniu, nawet jeśli został częściowo zmieniony, wraz ze wszystkimi akcesoriami, jeśli takie istnieją, oraz z wszelkimi dodatkowymi informacjami, które umożliwią szybkie rozpatrzenie reklamacji. W przypadku obniżenia wartości Produktu wynikającego z obchodzenia się z nim w sposób inny niż konieczny do ustalenia jego charakteru, właściwości i prawidłowego funkcjonowania, PROBIKESHOP zastrzega sobie prawo do wniesienia zastrzeżeń do reklamacji.

Koszt zwrotu Produktu niezgodnego z umową ponosi PROBIKESHOP, z wyjątkiem przypadku, gdy odebrany lub wymieniony Produkt nie odpowiada pierwotnemu oświadczeniu złożonemu przez Kupującego.

10. Odpowiedzialność

Produkty oferowane przez PROBIKESHOP są zgodne z obowiązującymi przepisami prawa francuskiego.

Zgodnie z artykułem L. 221-15 francuskiego Kodeksu Konsumenckiego, PROBIKESHOP nie może zostać pociągnięty do odpowiedzialności za naruszenie umowy w przypadku winy ze strony Kupującego, z przyczyn losowych lub w przypadku działania siły wyższej, zgodnie z definicją zawartą w artykule 1218 francuskiego Kodeksu Cywilnego.

Strona zawiera również informacje od osób trzecich i linki do innych stron internetowych. PROBIKESHOP w żadnym wypadku nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody wynikające z korzystania, dostępu lub niemożności korzystania z tych informacji stron trzecich, ani za zawartość innych stron internetowych.

11. Prawa własności intelektualnej

Zawartość witryny, warunki sprzedaży, zdjęcia, układy i grafika komputerowa stanowią własność PROBIKESHOP i są chronione przez francuskie i międzynarodowe przepisy dotyczące własności intelektualnej.

Jakiekolwiek całkowite lub częściowe powielanie tych treści jest surowo zabronione i może stanowić naruszenie praw autorskich.

12. Obsługa klienta i śledzenie zamówień

W celu uzyskania jakichkolwiek informacji, Kupujący może skontaktować się z Działem Obsługi Klienta PROBIKESHOP:

  • telefonicznie pod następującym numerem : 04 41 52 04 19,
  • pocztą elektroniczną na adres contact@probikeshop.com

13. Prawo właściwe - Rozstrzyganie sporów - Mediacja

13.1 Prawo właściwe

Umowy sprzedaży Produktów zawierane na Stronie pomiędzy Kupującym a PROBIKESHOP podlegają prawu francuskiemu.

Niemniej jednak, zgodnie z artykułem 6.2 rozporządzenia europejskiego znanego jako "Rzym 1", Kupujący może w każdym przypadku skorzystać z zastosowania obowiązkowych przepisów dotyczących ochrony konsumentów obowiązujących w jego kraju zamieszkania, które byłyby dla niego bardziej korzystne.

13.2 Rozstrzyganie sporów i mediacja

W przypadku reklamacji Kupujący może skontaktować się z Działem Obsługi Klienta na warunkach określonych w art. 13 OWS.

Jeśli reklamacja złożona do Biura Obsługi Klienta nie przyniesie rezultatu lub jeśli Biuro Obsługi Klienta nie udzieli odpowiedzi, Kupujący może bezpłatnie przekazać spór do Stowarzyszenia Mediatorów Europejskich (AME CONSO), mediatora, do którego należy PROBIKESHOP, który podejmie niezależną i bezstronną próbę zbliżenia stron w celu osiągnięcia polubownego rozwiązania.

Skierowanie do mediatora konsumenckiego musi być dokonane :

  • albo poprzez wypełnienie formularza udostępnionego w tym celu na stronie internetowej AME CONSO: www.mediationconso-ame.com ;
  • lub pocztą na adres AME CONSO, 11 Place Dauphine - 75001 PARIS.

Strony umowy zachowują swobodę przyjęcia lub odrzucenia mediacji, jak również, w przypadku skorzystania z mediacji, przyjęcia lub odrzucenia rozwiązania zaproponowanego przez mediatora.

Kupujący może również składać wszelkie skargi na platformie rozstrzygania sporów uruchomionej przez Komisję Europejską pod następującym adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Komisja Europejska przekaże skargę Kupującego do właściwych mediatorów krajowych.

Jeśli spór nie zostanie rozwiązany, Kupujący może wnieść sprawę do właściwego sądu.

ZAŁĄCZNIK 1
Przypomnienie tekstów regulujących gwarancje prawne

Artykuł L. 217-4 francuskiego kodeksu konsumenckiego

"Sprzedawca dostarcza towary zgodne z umową i ponosi odpowiedzialność za brak zgodności w momencie dostawy.

Ponosi on również odpowiedzialność za wszelkie niezgodności wynikające z opakowania, instrukcji montażu lub instalacji, jeśli ta ostatnia była jego obowiązkiem w ramach umowy lub została przeprowadzona na jego odpowiedzialność".

Artykuł L. 217-5 francuskiego kodeksu konsumenckiego

"Towar jest zgodny z umową:

  1. Jeżeli nadaje się do użytku, jakiego zwykle oczekuje się od podobnych towarów oraz, w stosownych przypadkach :
    • jeżeli odpowiada opisowi podanemu przez sprzedawcę i ma właściwości, które sprzedawca przedstawił kupującemu w formie próbki lub modelu.
    • czy posiada właściwości, których kupujący może zasadnie oczekiwać w świetle publicznych oświadczeń złożonych przez sprzedawcę, producenta lub jego przedstawiciela, w szczególności w reklamie lub na etykiecie;
  2. lub czy ma cechy określone w drodze wzajemnego porozumienia stron lub czy nadaje się do jakiegokolwiek specjalnego zastosowania, o którym marzy kupujący, na które zwrócił uwagę sprzedawcy i które zostało przez niego zaakceptowane".

Artykuł L. 217-6 francuskiego kodeksu konsumenckiego

"Sprzedawca nie jest związany publicznymi oświadczeniami złożonymi przez producenta lub jego przedstawiciela, jeżeli ustalono, że ich nie znał i nie był w stanie ich poznać".

Artykuł L. 217-7 Kodeksu konsumenckiego

"Domniemywa się, że wady zgodności, które pojawiły się w ciągu dwudziestu czterech miesięcy od dostawy towarów, istniały w momencie dostawy, chyba że udowodniono inaczej.
W przypadku towarów sprzedawanych z drugiej ręki okres ten wynosi sześć miesięcy.

Sprzedawca może obalić to domniemanie, jeśli nie jest ono zgodne z charakterem towarów lub domniemanym brakiem zgodności".

Artykuł L. 217-8 Kodeksu konsumenckiego

"Kupujący ma prawo żądać, aby towary były zgodne z umową. Nie może on jednak kwestionować zgodności na podstawie wady, o której wiedział lub nie mógł nie wiedzieć w momencie zawierania umowy. To samo dotyczy sytuacji, gdy wada wynika z materiałów dostarczonych przez kupującego.

Artykuł L. 217-9 kodeksu konsumenckiego

"W przypadku niezgodności towaru z umową, kupujący może dokonać wyboru pomiędzy naprawą lub wymianą towaru.

Sprzedawca nie może jednak postąpić zgodnie z wyborem kupującego, jeżeli wybór ten skutkowałby kosztem, który jest wyraźnie nieproporcjonalny do innej opcji, biorąc pod uwagę wartość towarów lub znaczenie wady. W takim przypadku sprzedawca jest zobowiązany do postępowania, chyba że jest to niemożliwe, zgodnie z metodą niewybraną przez kupującego".

Artykuł L. 217-10 Kodeksu konsumenckiego

"Jeżeli naprawa i wymiana towaru są niemożliwe, kupujący może zwrócić towar i otrzymać zwrot ceny lub zatrzymać towar i otrzymać zwrot części ceny.

Ta sama opcja jest dla niego dostępna:

  1. Jeśli rozwiązanie żądane, proponowane lub uzgodnione w zastosowaniu artykułu L. 217-9 nie może zostać wdrożone w ciągu jednego miesiąca od złożenia reklamacji przez kupującego;
  2. lub jeśli rozwiązanie to nie może zostać wdrożone bez większych niedogodności dla kupującego, biorąc pod uwagę charakter towarów i ich przeznaczenie.

Jednakże sprzedaż nie może zostać unieważniona, jeśli brak zgodności jest niewielki".

Artykuł L. 217-11 Kodeksu Konsumenckiego

"Zastosowanie przepisów artykułów L. 217-9 i L. 217-10 odbywa się bez ponoszenia kosztów przez kupującego.

Te same przepisy nie wykluczają przyznania odszkodowania".

Artykuł L. 217-12 Kodeksu konsumenckiego

"Każde powództwo wynikające z braku zgodności musi zostać wniesione w ciągu dwóch lat od dostawy towarów".

Artykuł L. 217-13 Kodeksu konsumenckiego

"Postanowienia niniejszej sekcji nie pozbawiają kupującego prawa do wniesienia powództwa wynikającego z wad zastrzeżonych określonych w art. 1641-1649 kodeksu cywilnego lub jakiegokolwiek innego powództwa o charakterze umownym lub pozaumownym uznanego przez prawo.

Artykuł L. 217-14 francuskiego kodeksu konsumenckiego

"Sprzedawca końcowy może wystąpić z roszczeniem regresowym przeciwko kolejnym sprzedawcom lub pośrednikom oraz producentowi rzeczowego majątku ruchomego, zgodnie z zasadami kodeksu cywilnego".

Artykuł L. 217-15 Kodeksu Konsumenckiego

"Gwarancja handlowa odnosi się do każdego zobowiązania umownego profesjonalisty wobec konsumenta do zwrotu ceny zakupu, wymiany lub naprawy towarów lub świadczenia wszelkich innych usług związanych z towarami, oprócz jego zobowiązań prawnych do zagwarantowania zgodności towarów.

Gwarancja handlowa jest przedmiotem pisemnej umowy, której kopia jest przekazywana kupującemu.

Umowa określa treść gwarancji, sposób jej realizacji, cenę, okres obowiązywania, zakres terytorialny oraz nazwę i adres gwaranta.
Musi również jasno i precyzyjnie stwierdzać, że niezależnie od gwarancji handlowej, sprzedawca pozostaje odpowiedzialny za prawną gwarancję zgodności, o której mowa w artykułach L. 217-4 do L. 217-12 oraz gwarancję dotyczącą wad sprzedanej rzeczy, na warunkach określonych w artykułach 1641 do 1648 i 2232 francuskiego kodeksu cywilnego.
Postanowienia artykułów L. 217-4, L. 217-5, L. 217-12 i L. 217-16, jak również artykułu 1641 i pierwszego paragrafu artykułu 1648 francuskiego kodeksu cywilnego zostały w całości powtórzone w umowie.

W przypadku nieprzestrzegania tych przepisów gwarancja pozostaje ważna. Kupujący jest uprawniony do skorzystania z niej".

Artykuł L. 217-16 francuskiego kodeksu konsumenckiego

"Jeżeli kupujący zwróci się do sprzedawcy, w trakcie trwania gwarancji handlowej udzielonej mu w momencie zakupu lub naprawy rzeczy ruchomej, o naprawę objętą gwarancją, okres unieruchomienia wynoszący co najmniej siedem dni zostanie dodany do czasu trwania gwarancji, która pozostała do uruchomienia.

Okres ten biegnie od dnia zgłoszenia przez kupującego żądania naprawy lub od dnia udostępnienia danej rzeczy do naprawy, jeżeli nastąpiło to po zgłoszeniu żądania naprawy".

Artykuł 1641 francuskiego kodeksu cywilnego

"Sprzedawca jest odpowiedzialny za wszelkie ukryte wady rzeczy sprzedanej, które czynią ją niezdatną do użytku zgodnie z jej przeznaczeniem lub które ograniczają ten użytek w takim stopniu, że kupujący nie nabyłby jej lub zapłaciłby za nią niższą cenę, gdyby o nich wiedział".

Artykuł 1642 francuskiego kodeksu cywilnego

"Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady jawne, o których kupujący mógł się przekonać".

Artykuł 1642-1 francuskiego kodeksu cywilnego

"Sprzedawca budynku, który ma zostać wzniesiony, nie może zostać zwolniony, ani przed odbiorem prac, ani przed upływem terminu jednego miesiąca od objęcia w posiadanie przez kupującego, z wad budowlanych lub wad zgodności, które są widoczne w tym czasie.

Umowa nie zostanie unieważniona ani cena nie zostanie obniżona, jeżeli sprzedawca zobowiąże się do naprawy wady".

Artykuł 1643 francuskiego kodeksu cywilnego

"Jest on odpowiedzialny za wady ukryte, nawet jeśli nie jest ich świadomy, chyba że zastrzegł, że nie będzie zobowiązany do udzielenia gwarancji".

Artykuł 1644 francuskiego kodeksu cywilnego

"W przypadku artykułów 1641 i 1643, kupujący ma wybór pomiędzy zwrotem rzeczy i zwrotem ceny lub zatrzymaniem rzeczy i zwrotem części ceny.

Artykuł 1645 kodeksu cywilnego

"Jeśli sprzedawca był świadomy wad, jest on odpowiedzialny wobec kupującego za wszelkie szkody oprócz zwrotu otrzymanej ceny.

Artykuł 1646 francuskiego kodeksu cywilnego

"Jeśli sprzedawca nie wiedział o wadach rzeczy, będzie zobowiązany jedynie do zwrotu ceny i zwrotu kupującemu kosztów poniesionych w związku ze sprzedażą".

Artykuł 1647 francuskiego kodeksu cywilnego

"Jeśli rzecz, która była wadliwa, zginęła w wyniku złej jakości, strata jest po stronie sprzedawcy, który będzie odpowiedzialny wobec kupującego za zwrot ceny i inne szkody wyjaśnione w dwóch poprzednich artykułach.

Natomiast wszelkie straty powstałe w wyniku zdarzenia losowego obciążają kupującego".

Artykuł 1648 francuskiego kodeksu cywilnego

"Powództwo wynikające z wad wtórnych musi zostać wniesione przez kupującego w ciągu dwóch lat od wykrycia wady.

W przypadku przewidzianym w art. 1642-1 powództwo musi zostać wniesione, pod rygorem wykluczenia, w ciągu jednego roku od dnia, w którym sprzedawca może zostać zwolniony z wad lub oczywistego braku zgodności".

DODATEK 2
Standardowy formularz odstąpienia od umowy

(Prosimy o wypełnienie i odesłanie formularza tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy).

 

Do wiadomości PROBIKESHOP, S.A.S. z kapitałem 350.000 euro, której siedziba znajduje się pod adresem 52 quai Rambaud - 69002 Lyon, zarejestrowana pod numerem 983 316 951 w R.C.S de LYON.

Ja/My (*) niniejszym informuję/informujemy (*) o moim/naszym (*) odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących przedmiotów (*):

  • Zamówione w dniu (*) / Odebrane w dniu (*) :
  • Imię i nazwisko klienta/klientów :
  • Adres klienta(ów) :

Podpis Klienta(-ów) (tylko w przypadku zgłoszenia niniejszego formularza w formie papierowej) :

Data :

 

(*) Niepotrzebne skreślić.

Wersja warunków sprzedaży Probikeshop na dzień 16 kwietnia 2024 r..