Elektryczne układy napędowe osiągają dojrzałość, a ich oferta jest coraz szersza! Ale po co w ogóle przechodzić na elektryczną skrzynię biegów? Zaleta czy źródło problemów?
Oto kilka odpowiedzi.
Powszechnie stosowane w rowerach z najwyższej półki, przekładnie elektryczne zaczynają teraz zdobywać popularność także w rowerach ze średniej półki. Ale w końcu po co przesiadać się na elektryczny układ napędowy ? Zaleta czy źródło problemów, oto kilka odpowiedzi.
Pierwsza zaleta jest tak prosta, jak oczywista. Zestaw linek i osłon w złym stanie lub źle nasmarowany to pierwszy powód usterki przekładni: w rowerach elektrycznych nie ma już linek, nie ma osłon, więc nie ma już problemów!
Druga zaleta jest nieco bardziej subtelna. Nawet jeśli jest bardzo wytrzymała, stalowa linka pracuje i dlatego rozciąga się nieznacznie przez cały okres użytkowania. Odwrotnie jest w przypadku osłony, która została zaprojektowana na tyle elastycznie, by dopasowywać się do roweru i stopniowo się ściskać. Połączenie tych dwóch zjawisk wyjaśnia, dlaczego trzeba regularnie dostosowywać ustawienia, aby skorygować problem. Po raz kolejny rowery elektryczne eliminują ten problem, eliminując kable i osłony.
Ostateczna zaleta Niezaprzeczalna zaleta dotyczy montażu komponentów. O ile samodzielne zamontowanie poszczególnych części przekładni jest stosunkowo proste, to sprawa komplikuje się, gdy trzeba wszystko wyregulować. W przypadku jednostki elektrycznej, elektronika zajmuje się wszystkim. Procedura różni się w zależności od marki, ale ogólnie rzecz biorąc, zawsze należy wyregulować ograniczniki, a następnie po prostu umieścić przerzutkę na określonej zębatce, aby znaleźć łożyska i gotowe. Przerzutki dostosowują się i ustawiają automatycznie w zależności od przełożenia.
Wreszcie, ponieważ regulacja jest czysto elektroniczna, pole możliwości jest bardzo szerokie! W zależności od marki, oto kilka przykładów funkcji dostępnych w rowerach elektrycznych:
- Odczyt i zapis informacji o prędkości (używana zębatka/tarcza) w GPS.
- Możliwość zmiany sposobu zmiany przełożeń (jedno sterowanie dla przedniej i tylnej przerzutki, opcja zmiany przełożeń w lewo itp.)
Pomimo tych wszystkich zalet, niektóre osoby nadal mogą mieć obawy. Jeśli chodzi o wodoodporność, systemy te sprawdzają się już od ponad 20 lat i są również stosowane w kolarstwie przełajowym i górskim, gdzie warunki mogą być ekstremalne. Można więc być pewnym niezawodności komponentów i złączy. Jeśli chodzi o zasięg, w zależności od wersji, producenci twierdzą, że wynosi on od 1 000 do 2 000 km, czyli więcej niż wystarczająco, aby pokonać Roubaix-Nicea bez żadnych problemów!
Czy jesteś przekonany do samochodów elektrycznych?
Découvrez tous nos conseils & Tutoriels
Szosowe przerzutki tylne
-
Przerzutka tylna SHIMANO 105 R7000-GS 11-biegowa ze średnim koszykiem, czarna
Zwykła cena 164,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Przerzutka tylna SHIMANO 105 R7000-SS 11 biegów z krótkim koszykiem
Zwykła cena 141,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Przerzutka tylna z krótkim koszykiem SHIMANO ULTEGRA R8000-SS 11 Speed
Zwykła cena 408,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Przerzutka tylna SHIMANO 105 DI2 R7150 12V
Zwykła cena 1.014,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Przerzutka tylna SHIMANO 105 R7100 12V
Zwykła cena 282,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Przerzutka tylna SHIMANO ULTEGRA DI2 R8150 12V
Zwykła cena 1.690,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
SRAM FORCE 22 11-biegowa przerzutka tylna ze średnim koszykiem
Zwykła cena 535,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Przerzutka tylna SRAM FORCE 10 Speed Short Cage
Zwykła cena 470,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez