Dlaczego warto wybrać elektryczność?

Dlaczego warto wybrać elektryczność?

Elektryczne układy napędowe osiągają dojrzałość, a ich oferta jest coraz szersza! Ale po co w ogóle przechodzić na elektryczną skrzynię biegów? Zaleta czy źródło problemów?

Oto kilka odpowiedzi.

Powszechnie stosowane w rowerach z najwyższej półki, przekładnie elektryczne zaczynają teraz zdobywać popularność także w rowerach ze średniej półki. Ale w końcu po co przesiadać się na elektryczny układ napędowy ? Zaleta czy źródło problemów, oto kilka odpowiedzi.

Pierwsza zaleta jest tak prosta, jak oczywista. Zestaw linek i osłon w złym stanie lub źle nasmarowany to pierwszy powód usterki przekładni: w rowerach elektrycznych nie ma już linek, nie ma osłon, więc nie ma już problemów!

Druga zaleta jest nieco bardziej subtelna. Nawet jeśli jest bardzo wytrzymała, stalowa linka pracuje i dlatego rozciąga się nieznacznie przez cały okres użytkowania. Odwrotnie jest w przypadku osłony, która została zaprojektowana na tyle elastycznie, by dopasowywać się do roweru i stopniowo się ściskać. Połączenie tych dwóch zjawisk wyjaśnia, dlaczego trzeba regularnie dostosowywać ustawienia, aby skorygować problem. Po raz kolejny rowery elektryczne eliminują ten problem, eliminując kable i osłony.

Ostateczna zaleta Niezaprzeczalna zaleta dotyczy montażu komponentów. O ile samodzielne zamontowanie poszczególnych części przekładni jest stosunkowo proste, to sprawa komplikuje się, gdy trzeba wszystko wyregulować. W przypadku jednostki elektrycznej, elektronika zajmuje się wszystkim. Procedura różni się w zależności od marki, ale ogólnie rzecz biorąc, zawsze należy wyregulować ograniczniki, a następnie po prostu umieścić przerzutkę na określonej zębatce, aby znaleźć łożyska i gotowe. Przerzutki dostosowują się i ustawiają automatycznie w zależności od przełożenia.

Wreszcie, ponieważ regulacja jest czysto elektroniczna, pole możliwości jest bardzo szerokie! W zależności od marki, oto kilka przykładów funkcji dostępnych w rowerach elektrycznych:

  • Odczyt i zapis informacji o prędkości (używana zębatka/tarcza) w GPS.
  • Możliwość zmiany sposobu zmiany przełożeń (jedno sterowanie dla przedniej i tylnej przerzutki, opcja zmiany przełożeń w lewo itp.)

Pomimo tych wszystkich zalet, niektóre osoby nadal mogą mieć obawy. Jeśli chodzi o wodoodporność, systemy te sprawdzają się już od ponad 20 lat i są również stosowane w kolarstwie przełajowym i górskim, gdzie warunki mogą być ekstremalne. Można więc być pewnym niezawodności komponentów i złączy. Jeśli chodzi o zasięg, w zależności od wersji, producenci twierdzą, że wynosi on od 1 000 do 2 000 km, czyli więcej niż wystarczająco, aby pokonać Roubaix-Nicea bez żadnych problemów!

Czy jesteś przekonany do samochodów elektrycznych?

    Szosowe przerzutki tylne