Jazda na rowerze w mokrą lub nawet deszczową pogodę wymaga odrobiny przygotowania. Aby chronić siebie, swoje ubrania i rower przed rozpryskami wody, powinieneś używać błotniki przednie i tylne są niezbędne.
Zapobiegając przedostawaniu się wody i błota na komponenty i ramę roweru, błotnik chroni również przed kurzem i zanieczyszczeniami na drodze, a nawet kamykami, jeśli używasz roweru na długich dystansach. MTB. Chodzi więc zarówno o komfort, jak i bezpieczeństwo.
Charakterystyka błotników
- Rodzaje błotników : dla rowery szosowe i rowerów miejskich, rowerów górskich
- Wiązania : błotniki przednie (dolna część widelca, rura sterowa widelca, nogi widelca, kierownica, rura dolna ramy) i błotniki tylne (wsporniki siodełka, oś koła, sztyca, szyny siodełka).
WSZYSTKO, CO MUSISZ WIEDZIEĆ O BŁOTNIKACH
Rodzaje błotników
Dzisiejsze błotniki są wykonane głównie z tworzywa sztucznego i po zamontowaniu łatwo o nich zapomnieć!
Dla rowerów szosowych i miejskich
Błotniki mają zazwyczaj klasyczny kształt. Wydłużone, podążają za krzywizną koła i zapewniają maksymalną ochronę roweru i kierowcy. Na końcu błotnika czasami montowany jest elastyczny chlapacz. Skutecznie redukując rozpryski mokrej wody, zmniejsza się ryzyko przedostania się jej do łożysk roweru (na przykład przy suporcie) i pojawienia się rdzy.
Dla rowerów górskich
Błotniki do rowerów górskich są zwykle bardzo kompaktowe, aby lepiej pochłaniać drgania i zmniejszać ryzyko zaczepienia o elementy. W błotnistym terenie minimalistyczny błotnik ma również tę zaletę, że zmniejsza ryzyko "zakleszczenia się" opony. Nadal zapewnia skuteczną ochronę rowerzysty. Z przodu chroni tłoki przed widelcemObróbka powierzchni widelca nie wytrzymuje ściernych rozprysków błota zmieszanego z kamykami lub piaskiem.
Mocowania
Wybór błotnika zależy częściowo od sposobu jego zamocowania do roweru.
Dla przedniego koła
Jeśli widelec jest wyposażony w oczka w dolnej części, możliwe jest zamontowanie większości konwencjonalnych błotników dostępnych na rynku za pomocą dostarczonych prętów. Oś widelca jest również utrzymywana na miejscu przez wspornik zintegrowany z błotnikiem, który należy dokręcić. Dostępne są również klipsy do osi.
W przypadku widelców bez oczek producenci mogą zaoferować zaciski, które można dostosować. To znacznie ułatwia montaż błotnika! Inne błotniki (modele do rowerów górskich) są po prostu montowane pod łukiem widelca za pomocą elastycznych plastikowych zacisków.
Widelec nie jest jedynym miejscem, w którym można zamontować błotnik. Niektóre modele są zaprojektowane tak, aby pasowały pod dolną rurę ramy, przy użyciu zacisków lub pasków.
Tylne koło
Obowiązuje ta sama zasada, co w przypadku przedniego koła, z możliwością zamontowania błotnika typu prętowego, gdy rama jest wyposażona w oczka. Oś tylnego koła może być również wykorzystana do zamocowania błotnika. Trzeci punkt mocowania znajduje się na mostkach ramy, aby zabezpieczyć zespół. Również w tym przypadku, jeśli nie ma oczek, można użyć modeli z zaciskami, aby wykorzystać wsparcie zapewniane przez podpory siodełka i odpowiednio wyregulować mocowanie.
Z tyłu roweru znajduje się sztyca to kolejne miejsce do zamocowania błotnika za pomocą zacisku lub paska. Błotnik można również zamontować bezpośrednio pod siodełkiem, wykorzystując szyny jako wspornik.
Który błotnik powinienem wybrać?
Pierwszą rzeczą do zrobienia jest sprawdzenie, czy wybrany model błotnika jest kompatybilny z rowerem. Średnica kół, przekrój opon, rozmiar ramy, szerokość widelca i średnica sztycy podsiodłowej to czynniki, które należy wziąć pod uwagę. Duży wpływ na kompatybilność ma również system mocowania! Na szczęście producenci oferują obecnie wystarczającą liczbę modeli, aby mieć pewność znalezienia odpowiedniego odniesienia.
Do kolarstwa górskiego : Wybierz kompaktowe, elastyczne i lekkie modele. Pomimo ich opływowego wyglądu, robią wiele, aby chronić Cię przed rozpryskami wody, błota, kamieni i brudu! Chronią również mechanikę: kieszenie widelca, korpus amortyzatora, uszczelki itp. Ich kompaktowy kształt zapewnia długą żywotność i eliminuje ryzyko zaczepienia o ubranie lub roślinność. Podczas upadku ich elastyczność pozwala im się odkształcać. Nie pękną przy najmniejszym uderzeniu!
Do użytku drogowego: Wybierz lekki błotnik. W przypadku roweru miejskiego waga jest mniej ważna: wybierz maksymalną ochronę przed rozpryskami wody. Modele z prętami są solidne. Przy niewielkich wibracjach nie poluzowują się i są trwalsze.
Wreszcie, nie zapominaj, że instalacja błotników, w zależności od sposobu ich montażu, może zająć trochę czasu i czasami wymaga kilku prostych narzędzi. Pomyślny montaż zapewnia, że błotnik pozostaje na swoim miejscu i jest odpowiednio rozmieszczony względem koła.
Découvrez tous nos conseils & Tutoriels
AKCESORIA - Osłony przeciwbłotne
-
Błotnik do widelca FOX RACING SHOX 40 (2021+)
Zwykła cena 211,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Błotnik XL do widelców FOX RACING SHOX 36/38 -2021
Zwykła cena 211,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Błotnik FOX RACING SHOX Standard 36 / 38 - 2021
Zwykła cena 211,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Tylny błotnik SKS GERMANY MUDROCKER
Zwykła cena 155,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Błotnik przedni SKS GERMANY FLAPGUARD 26-29"
Zwykła cena 47,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Błotnik przedni SKS GERMANY MUDROCKER
Zwykła cena 132,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Tylny błotnik SKS GERMANY S-GUARD SPLATTER
Zwykła cena 47,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Tylny błotnik SKS GERMANY X-BLADE 28-29" - francuski
Zwykła cena 103,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez