Jak wybrać klocki hamulcowe do roweru szosowego?

Jak wybrać klocki hamulcowe do roweru szosowego?

Istnieją dwa rodzaje klocków hamulcowych klocki do rowerów szosowych klasyczny (gdzie podkładka i uchwyt podkładki tworzą jeden element) lub wkład.

Standard

  • Typ płozy: klasyczna lub kasetowa
  • Standardowe mocowania gumowe: SHIMANO / SRAM lub CAMPAGNOLO
  • Rodzaj gumy
Klasyczne klocki

Stają się one coraz rzadsze w kolarstwie sportowym, ale nadal są najtańsze. Nie będziesz mieć jednak dużego wyboru, jeśli chodzi o jakość gumy.

Wkładki

Są one obecnie systemem wzorcowym. Zaletą jest to, że wystarczy wymienić gumową część (wkład), gdy się zużyje, więc nie trzeba ponownie regulować za każdym razem, gdy ją wymieniasz, ponieważ podkład pozostaje na miejscu na hamulcu.

W przypadku tego typu klocków istnieją zazwyczaj tylko dwa standardy montażu gumy.

Ten narzucony przez SHIMANO (przyjęty przez większość producentów, w tym SRAM) lub przez CAMPAGNOLO. Dlatego przed wyborem wkładów zamiennych należy upewnić się, jaki typ jest potrzebny.

Wybór odpowiedniego wkładu

Zazwyczaj można znaleźć "klasyczne" mieszanki gumowe, które są uniwersalne, ale przeznaczone do suchych warunków, lub wersje przeznaczone do mokrych warunków, aby zachować maksymalną wydajność w deszczu.

Wreszcie, należy pamiętać, że w zależności od materiału, z którego wykonana jest wkładka felgibędziesz musiał użyć różnych wkładów. Te "klasyczne" są przeznaczone do obręczy aluminiowych, ale znajdziesz też takie, które są specjalnie zaprojektowane do hamowania na karbonowych, ceramicznych lub innych bardziej specyficznych powierzchniach, takich jak na przykład Exalith firmy Mavic. Należy uważać, aby nie używać "klasycznych" opon na tych konkretnych obręczach, w przeciwnym razie można uszkodzić klocek hamulcowy lub, co poważniejsze, obręcz.

    Łyżworolki ROAD