CUBE - Technologia

Technologie Cube

Technologie hybrydoweTechnologie węgloweTechnologie aluminioweLaboratorium testowe

TECHNOLOGIA HYBRYDOWA

W ciągu ostatnich kilku lat firma Cube rozwinęła swoje doświadczenie w integracji układów napędowych. Wyposażone w silniki i akumulatory Bosch, które pozostają punktem odniesienia w tej dziedzinie, rowery górskie Cube, rowery górskie, rowery turystyczne i rowery miejskie są znane ze swojej szczególnie udanej estetyki, z integracją, która zapewnia niesamowicie rasowy wygląd, zapewniając jednocześnie niezwykle naturalne zachowanie podczas pedałowania.

Na szosie Cube ściśle współpracuje z jednostką napędową marki Fazua, która pokonuje wszystkie dotychczasowe problemy związane z rozmiarem, wagą i nadmiernym oporem pedałowania poza progiem wspomagania.

  • Stereo Hybrid 160 Action Team
  • AGREE HYBRID C:62 SLT Disc

Technologie węglowe

Idealna trylogia: lekka, sztywna i dająca mnóstwo frajdy.

Dzięki technologii C:68 firmie CUBE udało się zmniejszyć grubość swoich ram o 25%, jednocześnie znacznie zmniejszając ich wagę. Dzięki zawartości włókna węglowego na poziomie 68% w porównaniu do 32% żywicy w połączeniu z nanocząsteczkami, ten proces produkcyjny skutkuje również sztywniejszymi, bardziej responsywnymi ramami.
Teraz jednak niemiecka marka idzie o krok dalej. Podczas gdy ramy C:68 składały się z jednorodnych warstw karbonu, nowe modele mają teraz do 6 różnych rodzajów włókien, wszystkie tkane pod kątem, aby spełnić wymagania dotyczące obciążenia. Jest to technologia C:68X! Rezultat? Bezpieczniejsze, sztywniejsze ramy o lepszych właściwościach aerodynamicznych, ale także wygodniejsze i lżejsze. A wszystko to dzięki skrupulatnemu doborowi i ukierunkowanemu rozmieszczeniu materiałów.

Innowacyjny karbon

Rama C:68 łączy to włókno węglowe z procesem produkcyjnym Advanced Twin Mold, który minimalizuje niedokładne nakładanie się, starannie rozmieszczając poszczególne warstwy węgla na wrażliwych obszarach podczas procesu produkcji monocoque. Rezultatem jest rama bez zbędnej wagi i o niesamowitej wydajności.

C:62 - lekka, ale sztywna

Dzięki zastosowaniu włókien o wysokim module, ramy z logo C:62 są zarówno lekkie, jak i wytrzymałe. Delikatnie rozproszone nanocząsteczki są osadzone w żywicy, która łączy ze sobą dwie warstwy węgla. Te małe cząsteczki zwiększają wytrzymałość ramy, czyniąc ją mniej wrażliwą i bardziej odporną na siły zewnętrzne. Połączenie nanocząsteczek żywicy i włókien o wysokim module sprężystości (z zawartością włókien na poziomie 62%) odróżnia ramę C:62 od konwencjonalnej ramy z włókna węglowego. Podobnie jak ramy C:68, ramy C:62 korzystają z procesu produkcyjnego Advanced Twin Mold, który zmniejsza grubość warstw tkaniny.

Technologie aluminiowe

Najwyższa gama wykorzystuje aluminium 7005 High Performance. Specjalna technika stopowa i obróbka cieplna zapewniają wysoką sztywność i niską wagę. Większą wytrzymałość uzyskuje się poprzez połączenie specjalnego stopu z utwardzającą obróbką cieplną. Potrójna, a nawet poczwórna grubość surowego aluminium oznacza, że można użyć minimalnej ilości materiału, z grubością ścianki dostosowaną do obciążenia.
Wysokowytrzymała, poddana obróbce cieplnej aluminiowa rama Superlite jest sztywna, odporna na korozję i solidna. Łączy w sobie dwuwarstwowe rury i cienkie ścianki o wyjątkowych właściwościach wydłużania i sztywności, z opatentowanym procesem zaawansowanego formowania mechanicznego, który pozwala uniknąć żmudnego i skomplikowanego spawania. Rezultat? Aluminiowa rama, która jest zarówno lżejsza, jak i sztywniejsza.

Wyjątkowe laboratorium

Testy w rzeczywistych warunkach

Aby zapewnić najwyższe standardy jakości, każdy model Cube przechodzi liczne testy w wewnętrznym laboratorium marki.

  • Kompletny rower

    Wszystkie rowery są testowane na rolkowym stanowisku testowym z obciążnikami na kierownicy, siodełku i pedałach, aby symulować ciężar rowerzysty i bagażu. Rolka obraca się, aby symulować nierówności nawierzchni drogi, a w sumie każdy rower pokonuje kilkaset kilometrów i musi pokonać 1,5 miliona przeszkód.

  • Kierownica i wspornik kierownicy

    Niezawodność i wytrzymałość kierownicy, wspornika kierownicy i sztycy siodełka musi być w 100% gwarantowana w każdym rowerze. Dlatego każdy komponent jest testowany dwukrotnie: raz podczas produkcji, a drugi raz podczas testów przeprowadzanych przez Cube w laboratorium.

  • Układy hamulcowe

    Niezależnie od typu roweru, inżynierowie testują również układy hamulcowe we wszystkich warunkach pogodowych i ponad 3000 cykli, aby zagwarantować nienaganne hamowanie, stabilność, wytrzymałość i odporność na zużycie.

  • Rama i korby

    W przypadku rowerów wyścigowych testy odtwarzają wysokie siły, na jakie narażona jest rama i korby podczas sprintu, ze znaczną siłą wywieraną na pedały przez ponad 10 000 cykli.

  • Rura czołowa

    W kolarstwie górskim rura czołowa jest szczególnie wrażliwym obszarem, ponieważ duże obciążenia przenoszone przez zawieszenie przechodzą bezpośrednio przez nią. Dlatego też przeprowadzane są intensywne testy z tego typu obciążeniem na specjalnej maszynie, zaprojektowanej wyłącznie do tego celu. Realistyczne obciążenie jest przykładane do widelca w celu symulacji hamowania, skoków i innych przeszkód. W sumie, przed rozpoczęciem produkcji, rura czołowa musi przejść 50 000 cykli tego typu bez uszkodzeń.

odkryj
Rowery CUBE