Dlaczego warto przejść na transmisję elektryczną?

Dlaczego warto przejść na transmisję elektryczną?

Transmisja elektryczna ATV zyskuje na popularności dzięki coraz szerszej ofercie produktów! Ale po co w ogóle przechodzić na elektryczną skrzynię biegów? Zaleta czy źródło problemów?

Oto kilka odpowiedzi.

Masz dość wymieniania przewodów/powłoki co sezon? To jedna z zalet napędów elektrycznych. Pierwszym wrogiem kabla sterującego jest tarcie. Gdy tylko trochę błota lub brudu dostanie się do zestawu linka/powłoka, tarcie między tymi dwoma elementami wzrasta. Wtedy zaczynają się problemy. Korozja lub brak smarowania spowodowany upływem czasu lub wodą, która nieuchronnie przedostaje się do środka, spowoduje ten sam rodzaj problemu. Elektryka kładzie temu kres w dość prosty sposób: koniec z kablami, koniec z osłonami, koniec z problemami.

Zmęczony koniecznością regularnego dostosowywania ustawień? Również w tym przypadku prąd rozwiązuje problem. Nawet jeśli jest bardzo mocny, stalowy kabel pracuje, a zatem rozciąga się nieznacznie przez cały okres użytkowania. Odwrotnie jest w przypadku osłony, która z czasem się kompresuje. W rezultacie, regulacja ta musi być sprawdzana i regulowana od czasu do czasu. Na elektryczny rower górskiprzerzutka ustawia się automatycznie, dzięki czemu jest idealnie dopasowana do każdego biegu bez potrzeby naszej interwencji.

Na koniec jeszcze kilka bonusów... Ponieważ regulacja jest czysto elektroniczna, pole możliwości jest bardzo szerokie! W zależności od marki, oto kilka przykładów funkcji dostępnych w rowerach elektrycznych:

  • Elektrycznie sterowana regulacja widelca na tej samej skrzynce
  • Odczytywanie i rejestrowanie informacji o prędkości (używana zębatka/pierścień zębaty) w GPS
  • Możliwość zmiany sposobu sterowania biegami (jedno sterowanie dla przedniej i tylnej przerzutki, możliwość zmiany biegów po lewej stronie itp.)

Pomimo tych wszystkich zalet, niektóre osoby nadal mogą mieć obawy dotyczące rowerów elektrycznych. Najczęstsze zarzuty dotyczą wodoodporności i zasięgu. Jeśli chodzi o odporność na wodę i błoto, systemy te sprawdziły się już przez kilka lat, szczególnie w Cyclocrossie, gdzie warunki mogą być ekstremalne. Jeśli chodzi o zasięg, w zależności od wersji (jedna lub dwie zębatki), producenci twierdzą, że wynosi on od 500 do 1000 km, czyli więcej niż wystarczająco, aby spędzić trzy dni w trasie bez obawy o wyczerpanie baterii!

Czy jesteś przekonany do rowerów elektrycznych?

    MTB - Pełne grupy