Gwarancja
Kupiłeś produkt, który najbardziej Ci odpowiada, używałeś go i zauważyłeś, że przestał działać lub pojawiła się wada! Nie ma problemu, istnieje gwarancja zgodności określona przez prawo.
Niektóre marki oferują również gwarancję handlową, która umożliwia zwrot pieniędzy, wymianę lub naprawę zakupionego produktu. Jest to opcjonalne (może być bezpłatne lub płatne) i stanowi dodatek do obowiązkowych gwarancji prawnych.
Oferujemy serwis posprzedażowy, który pomoże ci sprawdzić, czy gwarancja na produkt ma zastosowanie, i zaproponuje najlepsze rozwiązanie, abyś mógł ponownie cieszyć się swoim produktem.
- Rodzaje gwarancji
- Okresy gwarancji
- Wyłączenia gwarancji
- Gwarancja na kompletne rowery
- Zgłaszanie roszczeń gwarancyjnych
Różne rodzaje gwarancji
Przede wszystkim istnieją trzy rodzaje gwarancji: gwarancja a prawna gwarancja zgodności, gwarancja b rękojmia za wady ukryte oraz c gwarancja handlowa.
a The prawna gwarancja zgodności ma zastosowanie w przypadkach, w których wady można wykryć przy odbiorze produktu. Wady zgodności uznawane w ramach gwarancji prawnej są następujące:
- jeśli produkt nie nadaje się do użytku, jakiego zwykle oczekuje się od podobnego produktu (na przykład produkt zwykle przeznaczony do pracy bezprzewodowej na baterii musi być podłączony do sieci elektrycznej, powtarzające się awarie, brakujące funkcje itp.)
- jeśli produkt nie odpowiada opisowi podanemu przez sprzedawcę, nawet jeśli jest w idealnym stanie technicznym. Na przykład kolor nie odpowiada przedstawionemu modelowi.
- jeśli towary nie posiadają cech reklamowanych przez sprzedawcę.
- jeśli przedmiot ma wadę produkcyjną, niedoskonałość lub zły montaż.
Wady mogą wynikać z :
- samych towarów,
- opakowania,
- instrukcje montażu,
- instalacja, jeśli została przeprowadzona
przez sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność.
Jak sama nazwa wskazuje, bgwarancja prawna na wady ukryte ma zastosowanie do wad, które nie są widoczne w momencie zakupu, czyniąc towary niezdatnymi do zamierzonego użytku lub poważnie ograniczając ich użytkowanie. W przeciwieństwie do gwarancji zgodności, w tym przypadku to kupujący musi udowodnić istnienie wady ukrytej.
Wreszcie, niektóre marki oferują cgwarancja handlowa oprócz gwarancji prawnych. W większości przypadków skutkuje to okresem gwarancji dłuższym niż gwarancja zgodności, poprzez rejestrację produktu na stronie internetowej marki.
KIEDY MOGĘ SKORZYSTAĆ Z GWARANCJI?
W miarę użytkowania produktu mogą wystąpić usterki. Niektóre z nich wynikają z normalnego zużycia. Inne są związane z niewłaściwym użytkowaniem lub zaniedbaniem konserwacji i dlatego nie są objęte gwarancją.
Aby pomóc w sprawdzeniu, czy zidentyfikowana usterka jest objęta gwarancją, poniżej wymieniliśmy okresy gwarancji i wyłączenia.
Okresy gwarancji
a Okres gwarancji gwarancja zgodności jest ustawowo ustalona na 2 lata, przy czym domniemanie istnienia wad prawnych obejmuje cały okres dwóch lat w przypadku towarów nowych i sześciu miesięcy w przypadku towarów używanych.
Gwarancja nie ma zastosowania w przypadku późniejszej sprzedaży między dwiema osobami prywatnymi lub dwoma profesjonalistami.
b La gwarancja na wady ukryte można skorzystać w ciągu dwóch lat od wykrycia wady.
c Wady gwarancje handlowe są specyficzne dla każdej marki. Informacje na temat okresu gwarancji handlowej można znaleźć na naszych kartach produktów, w sekcji "Charakterystyka" lub w sekcji "Informacje techniczne".
Przypomnienie Jeśli ta informacja nie zostanie podana, należy przyjąć, że obowiązuje 2-letnia gwarancja zgodności z prawem.
Wyłączenia
Gwarancja zgodności z prawem nie ma zastosowania, jeśli :
- użytkownik był świadomy wady w momencie zakupu.
- użytkownik nie mógł nie wiedzieć o wadzie w momencie zakupu. (Na przykład, jeśli sprzedawca poinformował o wadzie).
- jeśli wada wynika z materiałów dostarczonych lub dodanych przez użytkownika. (Na przykład, jeśli użytkownik umieścił w swoim GPS baterię niezgodną ze specyfikacją).
Nie dotyczy to również normalnego zużycia, niewłaściwego użytkowania produktu, niewłaściwej obsługi, nieprzestrzegania instrukcji montażu, wad lub nieprawidłowego działania wynikających ze wstrząsów, uderzeń, upadków itp.
Poniżej znajduje się szczegółowa (ale nie wyczerpująca) lista głównych wyłączeń:
-
Wymiana materiałów eksploatacyjnych i części zużywających się
Klocki hamulcowe, szczęki hamulcowe, dętki, opony, chwyty, klocki hamulcowe, łożyska, linki, osłony, tarcze, rolki, łańcuchy, kasety, uszczelki widelca lub amortyzatory, szprychy, zapadki, tarcze, powierzchnie hamowania na obręczach, wieszak przerzutki, żarówki, płyn hamulcowy itp.
-
Niewłaściwe użytkowanie produktów
Rama Niewłaściwe użytkowanie, modyfikacje, użycie myjki wysokociśnieniowej itp.
Zawieszenia Modyfikacje, niewłaściwy demontaż, ciśnienie, konserwacja, myjka wysokociśnieniowa, nagromadzenie błota, kurzu, różnych zanieczyszczeń itp.
Skrzynia biegów Konserwacja, smarowanie, czyszczenie, niekompatybilne części itp.
Hamulce Nieprawidłowe odpowietrzanie, zanieczyszczenie klocków hamulcowych, tarcze niezgodne lub niekompatybilne z marką hamulców, użycie myjki wysokociśnieniowej, niekompatybilne części i oleje itp.
Urządzenia peryferyjne Zgodność z momentem dokręcania, nieprawidłowe użytkowanie, niekompatybilne części itp.
Koła Modyfikacje, nieprawidłowy demontaż piasty, użycie myjki wysokociśnieniowej, nieprawidłowa konserwacja korpusu wolnego koła, nieprawidłowe łożyska, nieprawidłowy naciąg szprych itp.
Opony Ciśnienie, montaż, nieodpowiednie warunki itp.
Elektronika Nieprawidłowe użycie ładowarki lub baterii, ...
Tekstylia Nieprzestrzeganie instrukcji prania, ...
-
Konsekwencje niewłaściwego użytkowania produktu (użytkowanie niezgodne z przeznaczeniem)
W przypadku zakupu produktu, zalecenia dotyczące użytkowania są często podane w instrukcji obsługi lub w poradach sprzedawcy. W przypadku roweru ważne jest sprawdzenie rodzaju użytkowania w odniesieniu do stylu jazdy. Na przykład rower przełajowy nie będzie odpowiedni do intensywnej jazdy w dół, więc gwarancja nie obejmuje użytkowania, które nie jest dostosowane do produktu, ponieważ komponenty roweru nie zostały zaprojektowane do tego celu.
Podajemy klasyfikacje produktów według zastosowania (rowery górskie, koła itp.), gdy producenci je udostępniają.
-
Wady i ich konsekwencje wynikające z interwencji kupującego, warsztatu lub źródeł zewnętrznych.
Osoby dokonujące napraw niezatwierdzone przez markę, nieprawidłowy montaż lub demontaż, upadki i uderzenia, kradzież, uszkodzenia spowodowane pożarem, wyładowaniami atmosferycznymi i burzami, korozja, modyfikacje podzespołów elektronicznych, dodanie niekompatybilnych części zamiennych, użycie szczypiec warsztatowych bezpośrednio na ramie z włókna węglowego, użycie produktów konserwacyjnych i narzędzi niezgodnych z zaleceniami producenta, usunięcie numeru seryjnego, modyfikacje lakieru itp.
-
Uszkodzenia wyraźnie wymienione w arkuszach danych produktu
W przypadku określonych produktów podajemy instrukcje montażu lub użytkowania. Ważne jest, aby przestrzegać określonych instrukcji, ponieważ mają one wpływ na prawidłowe działanie produktu i jego gwarancję.
-
Zaniedbana i/lub niewłaściwa konserwacja
Podczas korzystania z produktu zaleca się konserwację sprzętu, aby działał jak najlepiej. Jeśli konserwacja zostanie zaniedbana lub nie będzie zgodna z zaleceniami producenta, gwarancja nie obejmie żadnych usterek wynikających z niewłaściwego traktowania. Okresowa konserwacja jest zatem niezbędna do utrzymania gwarancji.
PORADA Upewnij się, że postępujesz zgodnie z instrukcjami producenta zawartymi w podręczniku lub na stronie internetowej marki.
Okres gwarancji na kompletne rowery
Wszystkie rowery są objęte co najmniej 2-letnią gwarancją na ramę i części dla pierwszego nabywcy.
Niektóre marki wykraczają poza okres ustawowy i oferują specjalne i/lub dłuższe okresy gwarancji.
-
3 lata na ramę
dla Exploro i Discus/Orbis -
3 lata na ramie
-
2 lata na ramie
(z możliwością przedłużenia do 3 lat po rejestracji na stronie) -
5 lat na ramę
-
5 lat na ramę
-
3 lata na ramę
(z możliwością przedłużenia do 5 lat po rejestracji na stronie) -
3 lata na ramę
-
5 lat na ramę
-
Dożywotnia gwarancja na ramę
z wyjątkiem zakresów Gravity, Freeride, DH, Dirt: 3 lata / z wyjątkiem tylnych widełek, wsporników siodełka i ogniw zawieszenia: 5 lat -
Dożywotnia gwarancja na ramę
od 2004 r. -
5 lat na ramę
2 lata na tylne wahacze i osie/przeguby zawieszenia -
Dożywotnia gwarancja na ramę i widelec
-
3 lata na ramę
karbon i aluminium/karbon
6 lat na ramę aluminiową
(2 lata na ramy do Fritzz, Hanzz, Two15, dirt bike) -
5 lat na ramę
-
dożywotnia gwarancja na ramę
-
Żywotność ramy
-
5 lat na ramę
2 lata na farbę -
Dożywotnia gwarancja na ramę
-
3 lata na ramę
-
5 lat na ramę i sztywny widelec (aluminium i stal)
3 lata na ramę i widelec z włókna węglowego -
Dożywotnia gwarancja na ramę
z wyjątkiem modeli Shot
(2 lata na ramę) -
10 lat na ramę
(6 lat na ramę/widelec w przypadku modeli szosowych z włókna węglowego) -
6 lat na ramy i widelce z włókna węglowego 10 lat na ramy VAE jeśli zarejestrowano na stronie internetowej marki
-
5 lat na ramę
jeśli rower jest zarejestrowany na stronie internetowej marki -
5 lat na ramę
-
5 lat na ramę (kategorie od 0 do 4) 3 lata na ramie (kategoria 5)
-
Żywotność ramy
(rok modelowy 2015 i nowsze, z wyjątkiem modeli Gravity, DH, freeride i Dirt, 3-letnia gwarancja na ramę) -
5-letnia gwarancja na ramę
-
5 lat na ramę
-
5 lat na ramę
-
Dożywotnia gwarancja na ramę
(rok modelowy 2015 i nowsze) -
10 lat na ramę VAE 3 lata na silniki Impulse i akumulatory BMZ jeśli zarejestrowany na stronie internetowej marki
-
Dożywotnio na sztywnej ramie i widelcu (aluminium, skand lub stal),
10 lat na ramę i widelec z włókna węglowego, 3 lata na ramę amortyzowaną -
3 lata na ramę
Dożywotnio jeśli rower jest zarejestrowany na stronie internetowej marki -
5 lat na ramę
-
2 lata na ramę
-
5 lat na ramę
-
10 lat na ramę
-
Dożywotnia gwarancja na ramę,
5 lat na widelce szosowe,
3 lata na ramy MTB z pełnym zawieszeniem od 140 mm wzwyż -
Dożywotnia gwarancja na ramę (rok modelowy 2010 i nowsze), jeśli zarejestrowana na stronie internetowej marki, 2 lata na tylne wahacze i osie/czopy zawieszenia.
-
5 lat na ramę
-
4 lata na ramę
(rok modelowy 2015 i starsze)
i 2 lata na tylne ramiona
i osie/czopy zawieszenia -
3 lata na ramę
(w pełni zawieszony karbon, aluminium, stal,
hardtail AM i stal Enduro) -
10 lat na ramę
(6 lat na ramę/widelec
dla modeli szosowych z włókna węglowego) -
5 lat na ramę
-
5 lat na ramę
-
Dożywotnia gwarancja na ramę
-
5 lat na ramę
-
10 lat na ramę
-
5 lat na ramę MTB
i 3 lata na ramy DH/freeride -
4 lata na ramę
-
Życie na ramie
(rok modelowy 2015 i nowsze) -
10 lat na ramie
(6 lat na ramę/widelec
dla modeli szosowych z włókna węglowego) -
5 lat na ramę
-
3 lata na ramę
-
5 lat na ramę/widelec
10 lat, jeśli zarejestrowany
na stronie internetowej marki -
2 lata na ramie
(rok modelowy 2011 do 2017)
oraz 3 lata na ramę
(rok modelowy 2018 i nowsze) -
10 lat na ramę
(6 lat na ramę/widelec
dla modeli szosowych z włókna węglowego) -
10 lat na ramę
(6 lat na ramę/widelec
dla modeli szosowych z włókna węglowego) -
10 lat na ramę
-
6 lat na ramę
jeśli rower jest zarejestrowany
na stronie internetowej marki -
5 lat na ramę
-
3 lata na ramie
-
Dożywotnia gwarancja na ramę
(rok modelowy 2019 i kolejne), 5 lat na ramę (rok modelowy 2018 i wcześniejsze)
Jak ubiegać się o gwarancję?
Skontaktuj się z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej pod następującym adresem: sav@probikeshop.fri opisz występujący problem oraz okoliczności jego wystąpienia, ilustrując je zdjęciami lub filmami wideo. Prosimy również o podanie numeru zamówienia, faktury i numeru seryjnego produktu.
Po otrzymaniu zgłoszenia przetworzymy je, a jeden z naszych doradców technicznych skontaktuje się z Tobą, przedstawiając wnioski z naszej ekspertyzy w celu ..:
- Ciebie poprosić o dodatkowe informacjejeśli jest to konieczne, w celu rozpatrzenia wniosku użytkownika; lub
- jeśli gwarancja zostanie zatwierdzona poinformować użytkownika o procedurze zwrotu produktu; lub
- jeśli gwarancja nie jest ważna zaoferować alternatywę.
Przypomnienie Za wysyłkę i zwrot produktu objętego gwarancją odpowiada w tym przypadku Probikeshop.