Jak rozumiesz autonomię akumulatorów rowerów ze wspomaganiem elektrycznym?

Jeden z kluczy do roweru ze wspomaganiem elektrycznym jest zasięg zapewniany przez akumulator, szczególnie w przypadku jazdy turystycznej lub górskiej, dla nieskrępowanej przyjemności. Autonomia jest kwestią kluczową, ale złożoną, ponieważ w grę wchodzi tak wiele czynników.
Oto, czego potrzebujesz, aby zrozumieć i zoptymalizować wydajność akumulatora.

Wszystko, co musisz wiedzieć o akumulatorach

Oprócz moc baterii VAE sama bateria waga rowerzysty, warunki pogodowe, rodzaj trasy i styl jazdy. Wszystkie te czynniki mają wpływ na liczbę kilometrów, których można się spodziewać.

Aby odpowiedzieć na pytanie o autonomię, konieczne jest również zrozumieć, jak działa akumulator Jaka jest moc znamionowa? Jak długo działa bateria? Jak można poprawić jego autonomię? To tylko niektóre z pytań, na które Probikeshop stara się odpowiedzieć, abyś zrozumiał wszystko na temat akumulatorów do rowerów elektrycznych.

Pojemność, natężenie i napięcie akumulatora VAE

Zanim porozmawiamy o autonomii, ważne jest, aby zrozumieć różnicę między różnymi modelami akumulatorów VAE.

Niezależnie od producenta, najważniejszą informacją o akumulatorze jest jego pojemnośćwyrażona w watach/godzinę (Wh). Może się ona wahać od 160 Wh w przypadku najmniejszych modeli do ponad 600 Wh w przypadku najmocniejszych modeli najnowszej generacji.
Wydajność jest wynikiem pomnożenia dwóch wartości napięcia (V) które określa moc silnika i zwykle waha się między 24 a 36 V, oraz natężenie (Ah), który wyraża zakres. Amperaż/h waha się od 5Ah do 18Ah.

Jak widać, jeśli chodzi o autonomię, należy skupić się na natężeniu prądu, pamiętając, że w modelach głównych marek jest to często jedyna zmienna regulacyjna, ponieważ napięcie prawie zawsze wynosi 36 V. Na przykład akumulator Bosch Powertube 400 ma napięcie 36 V i natężenie 11 Ah, podczas gdy Powertube 625 ma 16,7 Ah przy identycznym napięciu (36 V). Różnica między tymi dwoma modelami dotyczy więc tylko autonomii..

Ładowanie i żywotność akumulatora VAE

Dla maksymalny zasięgAby uzyskać maksymalną autonomię, należy oczywiście upewnić się, że bateria jest w pełni naładowana. Lub, im większa pojemność baterii, tym dłużej zajmie jej naładowanie.
W przypadku najmocniejszych akumulatorów VAE może to potrwać do 9 godzin. W zależności od sposobu użytkowania roweru, ważne jest, aby wybrać ładowarkę o wystarczającej mocy, aby zapewnić wystarczająco dużo czasu na ładowanie między kolejnymi użyciami.

Podczas gdy zdecydowana większość EAB jest dostarczana ze standardową ładowarką 2 ampery (2A)ładowarki, istnieją 4Amodele, a nawet 6A umożliwiając pełne naładowanie nawet największych akumulatorów w czasie krótszym niż cztery godziny.

W zależności od marki, żywotność waha się od 500 do 1000 pełnych cykli ładowaniaOpiera się to na założeniu, że akumulator roweru elektrycznego jest całkowicie rozładowany podczas ładowania, co rzadko zdarza się w praktyce.
W rzeczywistości nowoczesne akumulatory EAB nie muszą już być całkowicie rozładowane przed ładowaniem, jak to miało miejsce w przeszłości. Wręcz przeciwnie. Oznacza to, że akumulator wytrzyma znacznie większą liczbę ładowań.

Oczywiście bardzo trudno jest podać żywotność baterii w przeliczeniu na kilometryAle cokolwiek się stanie, będzie działać przez kilka lat (w większości przypadków od 2 do 5 lat).
Należy jednak zauważyć, że z czasem autonomia baterii będzie się naturalnie zmniejszać. W takim przypadku zaleca się zakup drugiej baterii, aby przeciwdziałać utracie autonomii.

Przedłużanie żywotności baterii

Istnieje kilka prostych wskazówek, których można przestrzegać, aby wydłużyć żywotność baterii:

  • Przez kilka pierwszych użyć (od 3 do 5 razy) pozwól baterii się rozładować. Aby zapewnić maksymalne wykorzystanie jej mocy w dłuższej perspektywie.
    Następnie rzadko należy dopuszczać do całkowitego rozładowania..
  • Jeśli to możliwe, ładować akumulator po każdej jeździe (optymalny poziom naładowania akumulatora: 30-70%) i co najmniej raz na 6 miesięcy.
  • Nie zostawiaj na zewnątrz w bezpośrednim świetle słonecznym lub na mrozie Przechowywać w suchym miejscu w temperaturze od 0 do 20 stopni Celsjusza.
  • Nigdy nie wkładaj go pod wodę ani myć silnym strumieniem wody; czyścić regularnie wilgotną szmatką

Ile kilometrów mogę przejechać na akumulatorze VAE?

Akumulator VAE jest naładowany, zainstalowany na rowerze, jesteś gotowy do jazdy i zastanawiasz się, ile kilometrów będziesz w stanie przejechać. Producenci często podają bardzo szeroki zakres wartości, ponieważ w grę wchodzi tak wiele parametrów. Autonomia może zatem różnić się nawet trzykrotnie. Główne czynniki są następujące:

  • Parametry waga rowerzysty Informacje o zasięgu są często podawane dla rowerzysty ważącego 70 kg; powyżej tej wartości zasięg może być zmniejszony o około 20%;
  • Waga styl jazdy Zacznij od niskiego biegu i zmieniaj biegi w miarę przyspieszania; Pedałuj proaktywnie, hamując i przyspieszając łagodniej.
  • Sposób jazdy typ silnika i wybrany poziom wspomagania Wszystko jest kwestią znalezienia właściwej równowagi między wymaganym poziomem wspomagania a dystansem, który trzeba pokonać. Istnieje jednak kilka sztuczek, których można użyć, aby zoptymalizować zasięg: zawsze używaj najwyższego poziomu wspomagania na wzniesieniach i podczas ruszania. Na toczących się odcinkach, a zwłaszcza na zjazdach, nie wahaj się zatrzymać silnika i pamiętaj, że wspomaganie wyłącza się automatycznie powyżej 25 km/h (45 km/h w przypadku motocykli);
  • Wizyta warunki pogodowe Wiatr (czołowy, tylny), temperatura. Jednak bardziej niż temperatura zewnętrzna, wpływ na zasięg ma temperatura akumulatora roweru elektrycznego na początku wycieczki. Po rozpoczęciu jazdy akumulator VAE nagrzewa się dość szybko, nawet gdy jest zimno. Systematyczne przechowywanie akumulatora w ogrzewanym pomieszczeniu pozwala zwiększyć zasięg o ponad 20%;
  • W przypadku teren Teren: zasięg będzie bardzo różny w mieście, na drodze, na leśnych ścieżkach lub w górach. W pierwszym przypadku częste starty i ciągłe zmiany tempa będą miały negatywny wpływ na akumulator. W przypadku jazdy szosowej wysiłek jest bardziej liniowy, więc to częstotliwość i długość podjazdów będą miały największy wpływ na zasięg. W kolarstwie górskim można by pomyśleć, że im trudniejszy i bardziej techniczny teren, tym krótszy zasięg. Jednak nie zawsze jest to prawdą, zwłaszcza w przypadku doświadczonych rowerzystów, ponieważ wysiłek fizyczny wykonywany na najbardziej wymagających odcinkach może odciążyć silnik, podczas gdy na łagodniejszych odcinkach można bardziej polegać na wspomaganiu;
  • W przypadku typ roweru Rower miejski lub górski, w szczególności rower z amortyzacją, będzie zużywał więcej energii niż lekki rower sportowy, który pozwala na przyjęcie aerodynamicznej pozycji;
  • Rower typ opony Opony: rozmiar i przekrój opony, wysokość i rozmieszczenie kolców to cechy, które wpływają na zasięg. W mieście i na drodze regularnie sprawdzaj ciśnienie w oponach, ponieważ jeśli jest zbyt niskie, opór toczenia wzrośnie, a akumulator będzie niepotrzebnie zużywany.
W zależności od wszystkich tych parametrów, zasięg może wynosić od 20 do prawie 200 kilometrów.

NASZE BESTSELLERY