Jak wybrać dętkę do roweru górskiego?

Jak wybrać dętkę do roweru górskiego?

Mogłoby się wydawać, że wybór Dętka MTB jest prosty. Istnieje jednak kilka subtelności, na które należy zwrócić uwagę, jeśli chodzi o znalezienie tej właściwej. Oto kilka wskazówek na ten temat.

Standardy

  • Rozmiary kół dla rowerów dla dorosłych: 26", 27,5", 27,5+ i 29".
  • Szerokość opony
  • Typy zaworów: Presta, Schrader lub rzadziej Dunlop

Typ dętki

Rozmiar dętki składa się z dwóch cyfr: pierwsza wartość odpowiada wartości średnicy opony a druga to zakres zastosowania w zależności od średnicy opony. szerokość oponyb.

Przykładowo, dętka 27,5 "x1,50/2,35 jest przeznaczona do opon o szerokości opony do rowerów górskich o średnicy 27,5" i szerokości od 1,50" do 2,35".

Modele dętek są dostarczane z różnymi typami zaworów. Upewnij się, że wybrałeś ten, który jest kompatybilny z Twoją obręczą. Może to być Presta cktóry jest dość cienki i powszechnie stosowany w kolarstwie szosowym ale również szeroko rozpowszechniony w KOLARSTWO GÓRSKIEalbo Schrader dktóry jest szerszy i identyczny z tym stosowanym w samochodach; lub Dunlop ezazwyczaj zarezerwowane dla holenderskich rowerów przeznaczonych do użytku miejskiego.

The pokój f Sama komora jest zwykle wykonana z butylu, ale można również znaleźć komory lateksowe, które pomimo mniejszej wodoodporności mają niezaprzeczalną zaletę w postaci mniejszej podatności na przebicia i nawet dwukrotnie mniejszej lekkości.

Dla butyl (Butyl to szczególnie wodoodporna guma używana do produkcji większości dętek rowerowych).Można wybierać między standardowymi modelami lub wersjami wzmocnionymi, aby ograniczyć przebicia, a nawet wstępnie wypełnionymi płynem zapobiegającym przebiciom. Istnieją również wersje "ultralekkie", które są bardzo cienkie, ale bardziej kruche, dla tych, którzy chcą zaoszczędzić na wadze.

Która dętka jest dla mnie odpowiednia?

Używana dętka może nieznacznie poprawić osiągi roweru. Chociaż możesz zamontować dowolny typ dętki (zawsze upewniając się, że spełniasz normy), oto co zalecamy.

  • Piesze wycieczki
    Do turystyki, Dętka butylowa, ewentualnie z płynem zapobiegającym przebiciu, zapewni najlepszą możliwą niezawodność bez nadmiernego obciążania kół.
  • Cross-Country
    W przypadku wycieczek XC dętki lateksowe zapewnią najlżejszą możliwą konfigurację bez ryzyka przebicia. Ale uwaga: dętki te szybko tracą ciśnienie, więc przed każdą jazdą należy je ponownie napompować.
    Alternatywą są "ultralekkie" komory butylowe. Chociaż dobrze utrzymują ciśnienie, ich odporność na przebicia może stać się problemem, jeśli jeździsz po "ciernistym" terenie.
  • All-Mountain / Enduro
    W przypadku jazdy All-Mountain lub Enduro, klasyczne lub nawet wzmocnione dętki butylowe są najbardziej niezawodne w każdych warunkach.
  • DH / Freeride
    W tym przypadku wzmocnione komory butylowe są koniecznością, jeśli chcesz ukończyć jazdę bez żadnych zmartwień.

    Dętki MTB