Jak wybrać kierownicę do roweru szosowego?

Jak wybrać kierownicę do roweru szosowego?

Odwiedź kierownice szosowe musi umożliwiać przyjęcie wyczynowej pozycji przy jednoczesnym zachowaniu komfortu podczas długich przejażdżek. Oto wszystkie sekrety.

Standardy

  • Średnica: 26, 31,8 lub 35 mm
  • Kształt: okrągły, kompaktowy, anatomiczny
  • Szerokość: 36, 38, 40, 42, 44 lub 46 cm
  • Materiał: aluminium lub karbon
  • cechy techniczne: drop, reach, drop flare, flare out, back sweep

Rodzaje wieszaków

Wieszak średnica jest zawsze średnicą zespołu na poziomie trzonna środku kierownicy. Dawniej 26 mm, obecny standard wzrósł do 31,8 mm wraz z powszechnym zastosowaniem aluminium. Niektóre marki oferują również modele 35 mm dla większej sztywności. Dla informacji, niezależnie od średnicy mocowania, średnica dźwigni zawsze wynosi około 23/24 mm.

Istnieją różne kształty dostosowane do wymagań rowerzysty. Aby pomóc Ci wybrać ten, który jest dla Ciebie odpowiedni, oto różne cechy i ich wpływ na pozycję podczas jazdy:

Okrągły

Okrągły to historyczny i najbardziej klasyczny kształt. Wysokość (drop*) i głębokość (reach*) są dość wyraźne dla bardzo dynamicznej konfiguracji zarówno w niskich, jak i pośrednich pozycjach.

Kompaktowy

Kompakt ma mniejszą wysokość i głębokość niż Round, co ułatwia szybką zmianę pozycji. Pozycje niska i pośrednia są również wygodniejsze niż w modelu Round, dzięki czemu można w nich jeździć dłużej.

Anatomiczny

AnatomicModel Anatomic, który ma mniej więcej takie same wartości jak model Round, ale z płaską strefą optymalizującą pozycję pośrednią, jest idealny dla sprinterów.

Dostępne są również kierownice ze zintegrowanymi wspornikami kierownicy.. Zapewniają one lepszą przyczepność, zwłaszcza podczas wspinaczki, a także większą sztywność niż konwencjonalny zestaw kierownicy i wspornika kierownicy. Mają one jednak jedną wadę: nie można regulować kąta kierownicy ani położenia kierownicy w stosunku do wspornika kierownicy.

Szerokość kierownicy jest najłatwiejsza do znalezieniajest to pomiar oś-oś* w większości przypadków. Niektóre marki, takie jak Deda, mierzą po zewnętrznej stronie wkładek. Zalecamy przyjęcie wartości najbardziej zbliżonej do szerokości użytkownika. szerokość całkowita* na wysokości ramion.

Szczegóły żeber według marki

  • Axe / Axe aux cocottes Fizik - Pro - Ritchey - Zipp
  • EOutdoor / Outdoor z kokotami Dada - Enve - Red Cycling
  • Axis / Axis down FS3 - 3T - Cinelli

Pozostaje materiał który tworzy kierownicę. Obecnie są one zazwyczaj wykonane z aluminium, co zapewnia dobry stosunek sztywności do wagi i ceny. Aby jednak poprawić stosunek sztywności do wagi, niektóre są wykonane z włókna węglowego. Wreszcie, można również znaleźć tytanowe kierownice, aby zoptymalizować stosunek komfortu do wagi.

Która kierownica jest dla mnie odpowiednia?

Podobnie jak w przypadku siodełek, wybór kierownicy nie jest łatwy. W zależności od geometrii roweru, typu ciała, sposobu jazdy na rowerze szosowym i samopoczucia, wybrany model będzie się zmieniał. Nierzadko trzeba wypróbować kilka kierownic, zanim znajdzie się tę, która najbardziej nam odpowiada.

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci dokonać wyboru:

  • Jeśli jesteś nieco "oldschoolowy" lub szukasz jak najbardziej aerodynamicznej pozycji, z pewnością będziesz chciał kierownicy, która jest tak aerodynamiczna, jak to tylko możliwe. Okrągła będzie dla Ciebie odpowiednia.
  • Dla bardziej nowoczesnych i wygodnych rowerów szosowych, model Kompaktowy jest punktem odniesienia dla wszechstronności.
  • A jeśli jesteś naturalnym sprinterem, toAnatomiczny powinien pozwolić ci wykorzystać całą swoją moc.

Specyfikacja techniczna

Spadek

Spadek to odległość między osią górnej rury kierownicy a osią dolnej rury. Umożliwia dostosowanie pozycji do rozmiaru lub elastyczności rowerzysty. Wysoki drop zapewnia niską, aerodynamiczną pozycję. Niski spadek zwiększa komfort jazdy z opuszczonymi rękami i ułatwia zmianę pozycji na kierownicy.

Zasięg

Zasięg określa odległość między górną rurą kierownicy a najdalszym punktem zgięcia. Wpływa na komfort i przyczepność na kierownicy. Wysoki zasięg wpływa na pozycję rowerzysty, która będzie niższa i bardziej aerodynamiczna. Krótki zasięg ułatwia zmianę między "ręką płasko" a "ręką na kokpicie" i sprzyja wygodniejszej pozycji.

Zamiatanie pleców

Tył kierownicy to kąt, pod jakim kierownica powraca w kierunku rowerzysty. Większa wartość oznacza krótszy zasięg. Takie odchylenie tylnej części kierownicy bardziej równomiernie rozkłada ciężar rąk i nadgarstków, a także ustawia je w bardziej naturalnej pozycji.

Drop Flare

Drop Flare (lub Flare) odnosi się do kąta między pionem kierownicy a bokiem kierownicy. Im większy Flare, tym bardziej boki wystają na zewnątrz. Daje to dość szeroką postawę, która sprawia, że kierowanie jest bardziej stabilne. Umieszczając dłonie w dolnej części kierownicy, rowerzysta może korzystać z większej szerokości niż w przypadku podstawek, co pozwala na większe otwarcie klatki piersiowej w porównaniu z tradycyjną kierownicą.

Flare Out

Niektóre modele są również wyposażone w funkcję Flare Out, która poszerza dolną część kierownicy. Flare Out odnosi się do kąta, pod jakim rozszerzają się boki kierownicy. Łokcie są uniesione i rozstawione, co zwiększa komfort. Szersze rozszerzenie zwiększa kontrolę i pewność podczas jazdy.

Producenci dostosowali się do zmian biegów elektrycznych i oferują specjalne kierownice.

Zintegrowane kanały zapewniają przejrzystą konfigurację elektronicznej zmiany biegów i aerodynamiczny profil. Wewnętrzne prowadzenie kabli i przewodów pomaga uporządkować linie rowerów, ale także chroni elementy układu hamulcowego i przekładni przed czynnikami zewnętrznymi, zwiększając ich trwałość.

Co więcej, niektóre kierownice są nawiercone z tyłu, aby umożliwić przeprowadzenie kabli bezpośrednio do wspornika kierownicy, co zapewnia jeszcze czystsze i schludniejsze wykończenie. Pod warunkiem, że masz wspornik kierownicy odpowiedni do zarządzania kablami.

    ROUTE - Wieszaki