Wspornik Mostek MTB Wspornik kierownicy to element, który łączy kierownicę z resztą roweru, a także określa pozycję na rowerze i odczucia podczas jazdy. Wyboru tego elementu nie należy lekceważyć, więc oto kilka wskazówek.
Standard
- Średnica rury sterowej widelca: 1"1/8 lub 1,5
- Średnica kierownicy: 25,4, 31,8 lub 35 mm
- Długość
- Kąt
Rodzaje wysięgników
Dwa punkty są bezpośrednio zależne od reszty sprzętu.
Montaż i długość
Dopasowanie wspornika do rury sterowej widelca w zależności od średnicy a średnicy tej części, która może wynosić 1"1/8 lub 1,5"; i dopasowanie Kierownica MTB kierownica, która może mieć standardowy rozmiar 25,4 mm, 31,8 mm lub, rzadziej, 35 mm.
![]() |
![]() |
Istnieje również montaż specyficzny dla jazdy DH/Freeride. W rowerach górskich z pełnym zawieszeniem wsporniki kierownicy są mocowane bezpośrednio do trójnika*. c górne widełki trójnik*Część widelca łącząca czop* i tłoki.Zespół ten nazywany jest Mocowanie bezpośrednie*d.
![]() |
![]() |
Długość e jest jedną z dwóch cech, które można wybrać. Średnia długość dla wszystkich dyscyplin rowerów górskich wynosi 80 mm. Oprócz wydłużenia pozycji na rowerze, dłuższy wspornik kierownicy będzie miał również wpływ na sterowanie, które stanie się bardziej stabilne, ale mniej responsywne. I odwrotnie, jeśli użyjesz krótszego wspornika kierownicy, aby skrócić swoją pozycję, układ kierowniczy będzie bardziej responsywny, ale mniej stabilny.
Pochylenie
Drugim parametrem, który można wybrać, jest kąt nachylenia. f. Jest to kąt między osią wspornika kierownicy a osią prostopadłą do osi obrotu widelca. Średni kąt dla wszystkich dyscyplin rowerów górskich wynosi od 7° do 10°. Kąt wspornika kierownicy będzie miał wpływ tylko na pozycję na rowerze: im większy kąt, tym wyższa będzie pozycja jazdy, więc będziesz bardziej wyprostowany i bardziej cofnięty na rowerze; odwrotnie, niższy wspornik kierownicy będzie miał tendencję do odchylania się do tyłu i większego obciążania przedniej części roweru. Należy pamiętać, że niektóre wsporniki kierownicy są odwracalne, więc można ustawić je pod kątem w górę lub w dół.
Który wspornik kierownicy wybrać?
Przeciętny mostek do roweru górskiego ma 80 mm i kąt 8°, ale może się on różnić w zależności od stylu jazdy i pozycji na rowerze, w zależności od jego geometrii.
-
Turystyka
W przypadku kolarstwa górskiego klasyczny wspornik kierownicy 80 mm / 8° jest często najlepszym kompromisem między komfortem a wszechstronnością.
-
Cross-Country
W przypadku sportowych wycieczek na półsztywnym rowerze górskim nierzadko wybiera się wspornik kierownicy, który jest nieco dłuższy i nachylony w dół, taki jak 100 mm / -8 °, aby uzyskać bardziej agresywną, sportową postawę.
-
All-Mountain / Enduro
DlaAll-Mountain lubEnduroWspornik kierownicy 50 mm / 5° zapewnia bardziej responsywne prowadzenie i pozycję bardziej skierowaną do tyłu. Idealny do stromych, technicznych zjazdów.
-
DH/Freeride
Pod względem DH / Freeridegeometrie ram są zazwyczaj projektowane dla bardzo krótkich mostków, między 25 a 50 mm, dla maksymalnej zwrotności i optymalnej pozycji na najbardziej stromych zboczach. Nachylenie jest często indukowane przez kształt wspornika kierownicy, od 15° do 35°, aby jeszcze bardziej podnieść pozycję jazdy.
Découvrez tous nos conseils & Tutoriels
Rowery górskie - Wsporniki
-
Wspornik kierownicy TRUVATIV ATMOS 7K 6° czarny
Zwykła cena 282,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez