Jak wybrać rower triathlonowy?

Jak wybrać rower triathlonowy?

Jako istotna i kosztowna część zestawu triathlonisty, rower jest przedmiotem wielu pytań. Szczególnie jedno pytanie dręczy wszystkich przyszłych triathlonistów: jaki typ roweru wybrać:
Klasyczny rower szosowy czy taki zaprojektowany specjalnie do triathlonów i jazdy na czas? Oto kilka porad, które pomogą Ci dokonać właściwego wyboru.

Kluczowe punkty

  • Różne typy rowerów: wyścigowe (górskie, wytrzymałościowe, aero), do jazdy na czas (CLM/Triathlon);
  • Charakterystyka roweru do jazdy na czas;
  • Specyficzne wyposażenie: sztyca, siodełko, przedłużacze, przekładnia;
  • Znaczenie kół.

WSZYSTKO, CO MUSISZ WIEDZIEĆ O ROWERACH TRIATHLONOWYCH

Więc zdecydowałeś się na triathlon (na poważnie) i chcesz zainwestować w maszynę odpowiadającą Twoim ambicjom? Wielu początkujących chętnie kupuje rower triathlonowyJak się jednak przekonamy, niekoniecznie jest to dobry pomysł. Zanim przejdziemy dalej, zacznijmy od przypomnienia, czym jest rower triathlonowy.

Rowery odpowiednie do tego typu aktywności to zaprojektowane tak, aby zmaksymalizować penetrację powietrza i przełożenie każdego wata na czystą prędkość. Dlatego też są one bardzo opływowe i aerodynamiczne, z typową pozycją leżącą. Rzeczywiście kokpit różni się znacznie od tego w konwencjonalnym rowerze, z łącząc płaską kierownicę zwaną kierownicą podstawową z dźwigniami hamulca i przedłużkami zawierającymi elementy sterujące biegami na końcach.

Oprócz kokpitu, rowery te wyposażone są w ponadwymiarowe rurylub nawet owiewki, a także szersze widelce aby zmniejszyć turbulencje. L'Kąt rury podsiodłowej jest bardziej stromy podczas gdy sztyca podsiodłowa jest niższa, a górna rura jest często zagłębiona. Integracja komponentów jest doprowadzona do granic możliwości: wspornik kierownicy, sztyca podsiodłowa, zaciski hamulcowe itp. Wreszcie, modele te często mają schowki do przewożenia narzędzi, a także całego jedzenia, dzięki czemu można pokonać dystans bez uszczerbku dla aerodynamiki całej jednostki.

Należy zauważyć, że modele owiewek z przedziałami, które są zbyt daleko do przodu lub mają zbyt długie przedłużenia, są zarezerwowane do użytku w triathlonie i nie mogą być używane w próbach czasowych, ponieważ nie spełniają standardów UCI.

Który rower jest dla mnie odpowiedni?

Wybór roweru będzie zależeć przede wszystkim od rodzaju zawodów, w których planujesz wziąć udział i poziomu doświadczenia.

Odwiedź tradycyjny rower wyścigowyłatwy do opanowania pod względem pozycji i wszechstronny będzie idealnym rozwiązaniem dla początkujących i okazjonalnych triathlonistów.. Można znaleźć wygodne, wydajne rowery tego typu w rozsądnych cenach. Model aluminiowy sprawdzi się idealnie.
A model karbonowy tego typu może być odpowiedni dla bardziej doświadczonych triathlonistów, którzy chcą rywalizować w bardzo pagórkowatych lub nawet górskich zawodach ponieważ rowery te są lżejsze, łatwiejsze w obsłudze i bardziej responsywne.

Rowery klasyczne są również dozwolone w wyścigach, w których dozwolony jest drafting.

I odwrotnie rower do jazdy na czas (CLM lub Triathlon) będzie miał największy sens podczas triathlonu z łagodnie pofałdowanym profilem, a tym bardziej na długich dystansach dzięki jego wyjątkowej sztywności i jego aerodynamika20-30% oporu aerodynamicznego pochodzi od roweru, a pozostałe 70-80% od kolarza.

Należy jednak pamiętać, że Rowery te wymagają jednak większej mocy i techniki, aby w pełni wykorzystać ich potencjał. Często potrzeba kilku lat praktyki, aby utrzymać aerodynamiczną pozycję podczas wydajnego pedałowania przez kilka godzin. Nie wspominając już o tym, że zakręty, zwłaszcza te zjazdowe, są znacznie trudniejsze do pokonania i generalnie cięższe.

Trudno więc wyobrazić sobie trening tylko na tym typie roweru. Z drugiej strony, drugi rower dedykowany konkretnym treningom i zawodom jest w pełni uzasadniony.

Jeśli twój projekt obejmuje pierwszy zakup roweru, klasyczny rower szosowy ułatwi ci robienie postępów i czerpanie przyjemności z jazdy.Dzięki zróżnicowanym pozycjom jazdy i pełnemu wykorzystaniu scenerii, a wszystko to z większym poczuciem bezpieczeństwa.

Dla tych, którzy szukają aerodynamicznego roweru i pozycji, nie tracąc przy tym wszechstronności i komfortu jazdy, idealnym wyborem będzie rower szosowy. Ciekawym rozwiązaniem pośrednim jest dostosowanie tradycyjnego modelu do specyficznych wymagań triathlonu poprzez modyfikację wyposażenia.. Właśnie temu przyjrzymy się w następnej kolejności.

Jakiego sprzętu potrzebuję?

Przy minimalnej inwestycji w porównaniu do zakupu roweru triathlonowego, możesz przekształcić swój klasyczny rower w model idealnie nadający się do triathlonu bez utraty wszechstronności roweru wyścigowego.

Pod względemsiodełkoPolega to na zainstalowaniu prostej sztycy i siodełka w stylu triathlonowym ze skróconym ustnikiem, aby ustawić miednicę tuż nad suportem. Oprócz bardzo wydajnego pedałowania, pozycja ta pomaga w przejściu do biegania.

Na kokpitW kokpicie osiągnięto to poprzez dodanie przedłużeń, które pozwalają czerpać korzyści z wydajności pozycji leżącej na najbardziej toczących się odcinkach. Rezultatem jest rower, który jest gotowy na wszelkiego rodzaju wycieczki i imprezy, z lepszą aerodynamiką, ale bez utraty bezpieczeństwa podczas zjazdu lub hamowania.

Pod względem przełożeniezmiany biegów są generalnie rzadsze w triathlonie niż w kolarstwie szosowym. Znaczenie tej grupy jest zatem nieco mniejsze.
Jednakże przekładnia elektryczna stanowi prawdziwy plus jeśli chodzi o rowery triathlonowe, ponieważ w zależności od marki przekładni można dodać więcej lub mniej mocy do roweru. dodatkowe elementy sterujące, które można dowolnie ustawić, unikając konieczności systematycznego szukania dźwigni na końcu przedłużacza.s. Jest to szczególnie idealne rozwiązanie podczas przyspieszania lub wspinaczki.

JAKIE KOŁA DO MOJEJ JAZDY?

W triathlonie wybór kół ma kluczowe znaczenie dla optymalizacji całego pakietu i maksymalnego wykorzystania funkcji ramy. Wybór zależy głównie od pokonywanych tras i warunków pogodowych.

Większość triathlonistów ma co najmniej dwie pary kół, w tym podstawową parę z niską obręczą do treningu i jedną lub więcej par do zawodów.

  • Niska obręcz
    Wybierz niską, lekką obręcz, aby uzyskać responsywną wspinaczkę i błyskawiczne przyspieszenie w górach.
    Podstawowy model będzie również idealny do treningów na drogach niskiej jakości i w miesiącach zimowych, kiedy sprzęt jest wystawiany na próbę.
  • Wyższa, opływowa obręcz
    Wyższa, opływowa obręcz jest preferowana na płaskich lub pagórkowatych trasach ze względu na jej wydajność pod względem energii kinetycznej i aerodynamiki.
    Niezbędne uzupełnienie roweru triathlonowego / CLM.
  • Koło soczewkowe
    Najbardziej ambitni riderzy będą mogli korzystać z kół soczewkowych, jeśli pozwolą na to warunki pogodowe (brak wiatru). Jednak jazda na tych kołach jest wymagająca, zarówno fizycznie, jak i technicznie, i wymaga dobrego poziomu kontroli. Powinny być zarezerwowane dla doświadczonych triathlonistów na wysokim poziomie.