Wybór sztyca nie powinien być podejmowany w pośpiechu. Oprócz aspektu estetycznego, urządzenie to ma ogromny wpływ na komfort jazdy na rowerze. Oto kilka wskazówek.
Standardy
Aby wybrać odpowiednią sztycę, należy wziąć pod uwagę następujące cechy:
- Średnica
- długość
- Kształt: prosty lub opadający
- Materiał
Rodzaje sztyc
Pierwszą rzeczą do rozważenia jest średnica samego trzpienia. Nie należy jej mylić ze średnicą łodygi. zacisku siodełka która nie ma z tym nic wspólnego, ponieważ może się zmieniać w zależności od grubości rur stosowanych przez producenta ramy.
Następny jest długość. Musi ona być wystarczająco długa, aby uzyskać wymaganą odległość między osią suportu a sztycą podsiodłową, a jednocześnie znajdować się co najmniej 10 cm wewnątrz ramy, aby zapewnić solidność montażu.
Porada Probikeshop: Sztyca podsiodłowa, która jest dłuższa niż to konieczne, często usztywnia ramę, a tym samym zmniejsza komfort, a nawet powoduje wpadanie na ramę przed osiągnięciem pożądanej wysokości siedzenia. Zaleca się zatem przyjęcie ściśle wymaganej długości lub najbliższej wartości.
Odnośnie kształt łodygiodrzut a ma bezpośredni wpływ na pozycję podczas jazdy. W praktyce zwiększa to odległość między siodełkiem a kokpitem. b jeśli rower jest nieco za krótki. Należy jednak pamiętać, że przesunięcie się do tyłu zmieni również pozycję w stosunku do mechanizmu korbowego: zbyt daleko do tyłu i postawa nie będzie idealna do rozwijania całej posiadanej mocy. Wsporniki proste nie oferują żadnej regulacji, ale zapewniają większy opór i optymalne przenoszenie mocy.
Na koniec należy wybrać materiał sztycy Oprócz tego, że jest bardzo lekka, karbon zapewnia wysoki poziom komfortu. Aluminium może być mniej wygodne, ale jest też znacznie tańsze i prawie tak samo lekkie. Jeśli nie jesteś zadowolony z aluminium pod względem komfortu, elastyczność tytanu z pewnością Ci odpowiada, przy jednoczesnym zachowaniu niskiej wagi.
Którą sztycę powinienem wybrać?
Wszystko jest kwestią rozmiaruJeśli chcesz mieć wyjątkowo lekką sztycę, wybierz karbon. Jeśli zależy Ci na wyjątkowo lekkiej sztycy, wybierz karbonową, a jeśli Twoim priorytetem jest komfort, poszukaj tytanowej. W przeciwnym razie aluminium jest często najlepszym stosunkiem jakości do ceny.
ROAD - Sztyce podsiodłowe
-
Aluminiowa sztyca podsiodłowa DEDA ZERO 100 BOB, prosta
Zwykła cena 296,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Sztyca podsiodłowa ZIPP SERVICE COURSE prawa
Zwykła cena Od 188,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
RITCHEY TWO-BOLT BB Seatpost 25mm Backset
Zwykła cena 118,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Sztyca podsiodłowa RITCHEY TWO-BOLT BB o rozstawie osi 25 mm
Zwykła cena 127,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Sztyca PRO LT Prawa
Zwykła cena 155,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Sztyca podsiodłowa DEDA ZERO1 ELEMENTI BOB finish 20mm backset
Zwykła cena 164,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
RITCHEY COMP 2-BOLT Seatpost 25mm Backset
Zwykła cena 244,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Sztyca RITCHEY WCS ONE-BOLT prawa
Zwykła cena 423,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez