Jak wybrać tarcze do rowerów MTB?

Jak wybrać tarcze do rowerów MTB?

Odwiedź Tarcze MTB są bez wątpienia jedną z najbardziej skomplikowanych części do wymiany, gdy chcemy zamontować coś innego niż określa producent. Spróbujmy położyć podwaliny pod wybór tej części bez popełniania błędów.

Części standardowe

  • Liczba kół zębatych: 9, 10, 11 lub 12
  • Średnica montażowa
  • Typ tarczy: indeksowana lub jednopłytkowa
  • Uzębienie
  • Standard montażu

Standardy i typy tarcz mechanizmu korbowego

Wszystkie elementy układu napędowego roweru górskiego są zaprojektowane do działania w warunkach standard biegówNie można więc na przykład połączyć tarczy zaprojektowanej dla 9 biegów z przekładnią 10V. Obecnie większość ROWERY GÓRSKIE jest 11- lub 12-biegowa, ale nadal łatwo jest znaleźć 10- lub nawet 9-biegową.

Przełożenia średnica montażowa talerza, znana również jako BCD*, to średnica okręgu, który można narysować przez oś śrub na talerzu. Aby ją zmierzyć, na mechanizmie korbowym roweru górskiego 4-ramiennym, można zmierzyć odległość oś-oś* między 2 otworami mocującymi skierowanymi do siebie; w przypadku korby 5-ramiennej należy zmierzyć odległość między 2 kolejnymi otworami mocującymi, a następnie odnieść się do schematu.

A (mm) B (mm)
58 34,1
64 45,3
74 43,5
88 62,2
92 53,3
94 55,3
96 -
102 -
104 -
110 64,7
120 -
130 76,4
135 79,4
144 84,6

Dostępne są 2 rodzaje tacektace indeksowane a do zmiany biegów i dlatego jest przeznaczony do mechanizmów korbowych z 2 lub 3 tarczami lub tych bez indeksowania b i dlatego są przeznaczone tylko do pojedynczej tarczy.

PRZYPOMNIENIE : indeksowanie jest różne dla każdego producenta, więc wszystkie tarcze w mechanizmie korbowym muszą być co najmniej tej samej marki.

W przypadku zęby działa w odwrotny sposób niż kasety: im mniej zębów ma tarcza, tym mniejszy jest wymagany wysiłek.

Wreszcie punkt, który powoduje najwięcej problemów: tarcza standard montażu. Dzisiejsze mechanizmy korbowe są coraz bardziej zoptymalizowane dzięki specjalnym połączeniom między tarczami mechanizmu korbowego a korbami (takim jak standardowa tarcza mechanizmu korbowego). Directmount standardowe mocowanie bezpośrednie). Chociaż średnica mocowania jest często znormalizowana, pozycja i/lub sposób mocowania tarczy mogą się różnić. Ważne jest, aby zidentyfikować specyfikę podczas montażu lub adaptacji nowego talerza.

Jaka tarcza do mojego mechanizmu korbowego?

Kiedy chcesz wymienić tarczę, niekoniecznie będziesz mieć wybór: najprostszym i najbardziej niezawodnym rozwiązaniem będzie zazwyczaj użycie tarczy marki mechanizmu korbowego, która jest specyficzna dla posiadanego modelu.

Jeśli jednak zdecydujesz się na adaptowalną tarczę, powinieneś wiedzieć, że możesz znaleźć tarcze ze specjalnymi technologiami poprawiającymi niezawodność zmiany biegów. W przypadku pojedynczej tarczy wiele marek oferuje obecnie modele z obrabianymi zębami, takie jak wąska szeroka*, które dosłownie przytrzymują łańcuch do mechanizmu korbowego, pozwalając przez większość czasu obejść się bez prowadnicy łańcucha.

    Kolarstwo górskie - Plateaux