Jak zamontować kwadratowy suport?

Jak zamontować kwadratowy suport?

Twój ROWER GÓRSKI jest wyposażony w suport z osią kwadratową i nie wiesz, jak to zrobić? Nie panikuj, oto samouczek, który ci pomoże.

  • Czas : 45 min
  • Poziom : Trudny
  • Narzędzia : Klucz imbusowy 8 mm | Klucz płaski 15 mm | Ściągacz do korb | Klucz wielowypustowy do wrzeciona kwadratowego / Isis / Octalink | Odtłuszczacz | Szmatka | Pasta montażowa przeciwzatarciowa | Szczotka | Smar | Rękawice | Klucz dynamometryczny.

Kroki

  1. Rozłączenie łańcucha z mechanizmu korbowego.

  2. Używając klucza imbusowego 8 mm, odkręcić śrubę centralną mocującą mechanizm korbowy do obudowy po stronie tarczy.

  3. Zdejmij korbę z suportu za pomocą specjalnego narzędzia zwanego ściągaczem:
    • Wkręcić gwintowaną część ściągacza w gwint korby. suportu (od strony tarczy) i dokręć kluczem 15 mm;
    • Za pomocą klucza imbusowego 8 mm przykręć przeciwną część ściągacza. Zastosuj nacisk, a poczujesz mechanizm korbowy po stronie tarczy;
    • Zdejmij ściągacz z korby, odkręcając gwintowaną część;
    • Wykonaj te same czynności po drugiej stronie, aby usunąć drugą część mechanizmu korbowego (po przeciwnej stronie tarczy).

  4. Zdemontować obudowę suportu. Zacznij od strony przeciwnej do tarcz mechanizmu korbowego. W tym celu należy użyć klucza 20-klinowego przeznaczonego do suportów z osią kwadratową lub osią Isis/Octalink. Mechanizm korbowy jest zwykle dokręcany z siłą 50 Nm, więc do poluzowania pierścienia regulacyjnego należy użyć minimalnej siły. Teraz zdemontuj samą przekładnię od strony płyty czołowej, ponownie używając klucza płaskiego.
    Porada Probikeshop: Zachowaj ostrożność, po tej stronie luzowanie odbywa się zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

  5. Skorzystaj z tego, aby wyczyścić suport za pomocą szybkiego odtłuszczacza.

  6. Użyć pasty montażowej zapobiegającej zatarciu aby zapewnić skuteczne mocowanie i zapobiec skrzypieniu. Za pomocą pędzla nałóż środek antypoślizgowy na suport, tylko po stronie tarczy.
    Porada Probikeshop: Nie nakładaj środka antypoślizgowego na plastikowy pierścień regulacyjny, który powinien być zamontowany na sucho.

  7. Nałóż obficie smar na nowy suport, aby zapobiec przedostawaniu się wody do łożysk. Następnie należy zamontować i przykręcić suport od strony tarczy, najpierw ręcznie, a następnie za pomocą ściągacza do korb, używając klucza dynamometrycznego i momentu dokręcania określonego przez producenta (zwykle 50 Nm).
    Porada Probikeshop: Należy zachować ostrożność, po tej stronie dokręcanie odbywa się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.

  8. Następnie wykonaj tę samą operację po drugiej stronie pierścienia regulacyjnego, tym razem dokręcając go w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara.

  9. Dolny wspornik jest teraz zmontowany. Teraz ponownie zmontować korby zaczynając od strony przeciwnej do tarcz. Zacznij od nasmarowania łącznika skrzyni biegów/korby i śruby dokręcającej korby. Dokręć śrubę łączącą za pomocą klucza imbusowego 8 mm, a następnie użyj klucza dynamometrycznego, aby dokręcić momentem 35 Nm zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

  10. Ponownie zamontować mechanizm korbowy od strony tarczy mechanizmu korbowego zaczynając od nasmarowania połączenia mechanizmu korbowego z korbą i gwintu śruby mocującej. Postaraj się, aby łańcuch oparł się na suporcie, a następnie włóż mechanizm korbowy, uważając, aby lewa i prawa korba znajdowały się naprzeciwko siebie (jedna na dole, druga na górze).
    Porada Probikeshop: Aby ułatwić operację, umieść łańcuch na małej tarczy. Dokręć śrubę kluczem imbusowym 8 mm, a następnie użyj klucza dynamometrycznego, aby dokręcić ją zgodnie z ruchem wskazówek zegara momentem 35 Nm.

    MTB - Mechanizmy korbowe i łożyska