Know-how GT


Zawieszenie zoptymalizowane pod kątem

Technologia ta, dostępna w modelach GT Force i Sensor, zapewnia lepszą trakcję i wyższy komfort, co przekłada się na bezpieczniejszą i wydajniejszą jazdę.

System opiera się na podniesionym głównym sworzniu, który tworzy zoptymalizowaną trajektorię tylnego koła w celu pochłaniania wstrząsów i poprawy dynamiki jazdy poprzez utrzymywanie kół na ziemi. Oddzielając siły pedałowania od ruchu zawieszenia, system A.O.S. zapewnia płynniejsze pedałowanie w każdym terenie. Ponadto konstrukcja obejmuje system łączenia PathLink, aby zminimalizować niepożądane rozciąganie łańcucha i sprzężenie zwrotne pedałowania.

Niezależne zawieszenie układu napędowego

Technologia ta, zastosowana w modelach GT Fury, Sanction i Verb, zapewnia lepszą amortyzację i zwiększoną sztywność, a jednocześnie jest lżejsza.

W praktyce, Independent Drivetrain Suspension oferuje większą wydajność pedałowania poprzez izolację zawieszenia i układu napędowego. Pływający suport i tylny trójkąt działają niezależnie od siebie, aby wyeliminować niepożądane rozciąganie łańcucha, minimalizując sprzężenie zwrotne pedałowania i optymalizując wydajność pedałowania i wydajność zawieszenia. Rowery z technologią Independent Drivetrain są zaprojektowane z progresywnym zawieszeniem (+10%), aby zachować kontrolę na najbardziej wymagających zjazdach i zapewnić komfort na wybojach. Co nie mniej ważne, technologia ta zapewnia łatwy dostęp do amortyzatora w celu dostosowania go do własnych potrzeb.

System osi rozsuwanych LOCKR

Ta oś w modelach GT Sensor tworzy prostszą, lżejszą i sztywniejszą oś ramy.

Działając na tej samej zasadzie, co niektóre osie przelotowe widelca, system osi Lockr jest wkręcany w ramę i rozszerza się, aż zostanie zablokowany na miejscu. Rozszerzając się po obu stronach ramy, moment obrotowy rozkłada się równomiernie na wszystkich powierzchniach, zwiększając sztywność o 6%. Technologia Lockr zmniejsza również liczbę wymaganych części, dzięki czemu system jest o 10% lżejszy niż tradycyjne rozwiązania wykorzystujące nakrętki zaciskowe.

Progresywna geometria

Charakteryzująca się dłuższą rurą górną i krótszymi widełkami łańcuchowymi, progresywna geometria zapewnia większą kontrolę na zjazdach, lepszą trakcję na podjazdach i większą swobodę ruchów.

Progresywna geometria występująca w większości rowerów górskich GT charakteryzuje się dłuższym rozstawem przednich osi w połączeniu z krótszym mostkiem. Rezultatem jest lepsza równowaga zarówno na podjazdach, jak i zjazdach, większa stabilność przy dużych prędkościach i większa kontrola w każdej sytuacji.

Potrójny trójkąt

Słynna konstrukcja ramy Triple Triangle sprawia, że rower jest sztywniejszy i bardziej zwrotny!

Koncepcja Triple Triangle, będąca znakiem rozpoznawczym rowerów GT od ponad dwóch dekad, a w szczególności mniejszy tylny trójkąt z dwoma punktami styku, została zaprojektowana w celu zminimalizowania niepożądanego ugięcia ramy, poprawy przyspieszenia i zapewnienia większego komfortu. Zapewnia również większą sztywność, doskonałą reakcję i bardziej precyzyjne prowadzenie tylnego koła. Konstrukcja Triple Triangle zapewnia większą sztywność skrętną, lepszy prześwit na opony i lepsze przenoszenie mocy na tylne koło. Pozwala również na połączenie wsporników siodełka z górną rurą, dzięki czemu wibracje są rozpraszane przez górną rurę, a nie w kierunku rury podsiodłowej, a tym samym rowerzysty.

Dynamic Dual Fiber

Znajdujący się w modelach GT Pavement i Gravel komponent Dynamic Dual Fiber to mieszanka włókna szklanego i węglowego, która zapewnia zarówno lepszą kontrolę, jak i mniejsze zmęczenie.

Jak sama nazwa wskazuje, Dynamic Dual Fiber łączy w sobie dwa ultralekkie, ultrasztywne materiały: kompozyt z włókna szklanego i zewnętrzną powłokę z włókna węglowego. Pierwszy z nich zapewnia wyjątkową sztywność, podczas gdy drugi optymalnie rozprasza wibracje. Rezultatem jest rower z większą kontrolą i większym komfortem w siodełku.

Bieżnikowanie

Ta konstrukcja, stosowana w gamie Grade (Gravel), umożliwia montaż szerokiego wyboru opon dostosowanych do różnych typów dróg i torów. GT Grade akceptuje opony o szerokości od 28 do 35 mm, w tym te z dużymi kolcami, obejmujące wszystkie rodzaje zastosowań (szosowe, turystyczne, przełajowe).

Większość producentów oferuje 2-letnią gwarancję na swoje ramy. GT poszło znacznie dalej, gwarantując dożywotnią gwarancję na swoje ramy od 2015 roku. Komponenty są objęte roczną gwarancją, z wyjątkiem widelców, które są gwarantowane przez producentów i których długość gwarancji różni się w zależności od marki.

Uwaga: Więcej informacji na temat dożywotniej gwarancji można znaleźć w instrukcji obsługi.

Historia GT