MATRA - Technologia

INNOWACJE I TECHNOLOGIA

W SERCU NOWEJ KOLEKCJI MATRA 2016

NuVinci

Rewolucyjny układ napędowy NuVinci® oferuje relaksujące wrażenia z jazdy z płynnym przechodzeniem z jednego biegu na drugi. Technologia NuVinci® oznacza mniej koncentracji na prowadzeniu roweru, a więcej na tym, co ważne! Na przykład na ruchu ulicznym lub pięknie otoczenia. Bezstopniowa przekładnia planetarna jest podstawą technologii NuVinci®, która z łatwością dostosowuje się do potrzeb rowerzysty; niezależnie od tego, czy czekasz na czerwonym świetle, czy pędzisz pod wiatr, dzięki komponentom NuVinci Optimized™ zawsze będziesz mieć wybrane najlepsze przełożenie. Koniec ze zmianą biegów, skrzypieniem pedałów lub pedałowaniem w próżni, po prostu ciesz się płynną jazdą. Musisz to wypróbować!

System Harmony dodaje dodatkowy element komfortu do technologii przekładni bezstopniowej. Dzieje się tak, ponieważ system Harmony oferuje ciągłą, automatyczną zmianę biegów dla tych, którzy wolą nie martwić się o zmianę biegu. Ustawiasz preferowaną kadencję, a przekładnia jest sterowana automatycznie, dzięki czemu zawsze możesz pedałować w tym samym tempie, nawet pod górę lub w dół. Przełożenie jest zawsze ustawione optymalnie, co również wydłuża żywotność akumulatora roweru elektrycznego.
Kontroler H8 systemu Harmony 380 zamontowany w Matra i-Flow confort auto umożliwia samodzielną regulację kadencji dzięki kontrolerowi z imponującym wyświetlaczem LED (oczywiście zawsze z płynną zmianą). Jeśli chcesz przejąć kontrolę, możesz wyłączyć automatyczną zmianę jednym naciśnięciem przycisku.

TranzX

Matra postawiła na jakość swoich układów napędowych, wybierając TranzX, wiodącą markę na rynku rowerów elektrycznych. TranzX jest marką JD Group:


- Producenta gotowych produktów w sektorze mobilności
- Specjalista w dostarczaniu komponentów rowerowych
- Ponad 20 lat uznanego doświadczenia w tym sektorze
- Ponad 4000 pracowników na całym świecie


Wybierając najlepszy stosunek parametrów technicznych do ceny dla swoich silników, Matra może zaoferować szeroką gamę innowacyjnych, wysokowydajnych silników, które są nadal przystępne cenowo. Oto prezentacja różnych wybranych silników:

M01 250 W

Pierwszy silnik z gamy TranzX łączy w sobie solidność i wydajność, a dzięki czujnikowi obrotów, który pozwala na skorzystanie z najlepszej pomocy od początku pierwszego skoku pedału, dotrzesz tam, gdzie chcesz, bez szczególnego wysiłku.

Cechy :

Technologia: przekładnia bezszczotkowa
Prędkość maksymalna: 25 km/godz.
Znamionowy/maksymalny moment obrotowy: 14,5-40 Nm (maksymalny moment obrotowy dostępny po uruchomieniu)
Cicha praca: < 69 dB
Montaż przedni lub tylny 36 V

M25 250 W

M25 jest również silnikiem centralnym i pierwszym silnikiem w gamie TranzX, który łączy w sobie czujniki obrotów i momentu obrotowego. Oznacza to, że będzie dostarczał moc stopniowo, zgodnie z potrzebami użytkownika, nie zapominając o nim podczas uruchamiania. Jego bardzo mocny moment obrotowy oznacza, że może zaspokoić każde Twoje pragnienie, pozostając przy tym bardzo dyskretnym. M25 wymaga również bardzo małej ilości energii z akumulatora, dzięki systemowi optymalizacji energii. Wreszcie, jest wyposażony w czujnik prędkości, który oblicza energię potrzebną w danym momencie.

Cechy :

Technologia: przekładnia bezszczotkowa
Prędkość maksymalna: 25 km/h
Znamionowy/maksymalny moment obrotowy: 22-60 Nm
Maksymalny moment obrotowy: w zależności od siły pedałowania + wspomaganie przy rozruchu
Cicha praca: < 67 dB
Centralne mocowanie 36 V

E-POWERED BY BOSCH

Gamy i-Flow Confort, i-Step i i-Force firmy Matra są wyposażone w wysokowydajne silniki Bosch - kluczowy element systemu!


Umieszczony centralnie, wykorzystuje system zmiany biegów, aby rozwinąć swoją wyjątkową wydajność. Ponieważ jego prędkość obrotowa jest powiązana z kadencją pedałowania, jeśli użytkownik prawidłowo zmienia biegi, silnik znacznie częściej znajduje się w optymalnym zakresie wydajności. To dlatego zasięg jest tak długi bez potrzeby stosowania zbyt dużego akumulatora, a także dlatego tak łatwo jest pokonywać wzniesienia o nachyleniu ponad 20%!


4 poziomy wspomagania są proporcjonalne do działań rowerzysty, od 40% do 300% wykonanego wysiłku. System, oparty na logice samochodowej, informuje użytkownika, kiedy należy zmienić bieg. Wspomaganie będzie zatem optymalne, gdy rowerzysta znajduje się w prawidłowym zakresie kadencji pedałowania dozwolonym przez mechaniczną zmianę biegów". Szybkość reakcji tego systemu opiera się na procesorze, który oblicza 1000 razy na sekundę.


Kolejną istotną zaletą jest to, że koła są identyczne jak w standardowym rowerze i można je łatwo zdemontować, w przeciwieństwie do kół z silnikiem w piaście. Nie ma kabli do odłączenia ani czujników do ponownej kalibracji po zdjęciu z roweru.

Oto krótkie podsumowanie jego cech i właściwości:


- Maksymalny moment obrotowy silnika: 60
- Centralny silnik ważący mniej niż 4 kg
- Siła przenoszona na koło za pomocą systemu zmiany biegów, zapewniającego zasięg i zdolność pokonywania zakrętów
- Technologia motoryzacyjna, niezawodność, osiągi i optymalna wydajność
- Nisko położony środek ciężkości, który nie destabilizuje roweru
- Kompaktowy, wytrzymały i odporny na zachlapania, z obudową chroniącą przed odpryskami kamieni
- 3 zintegrowane czujniki (wysiłku, obrotu, prędkości)