Rower rower cargo jest rower miejski który można znaleźć tylko w mieście! Może przybierać różne formy - dwukołowe, trójkołowe, longtail - ale zawsze ma tę samą misję: oferować bardzo dużą ładowność, aby zaspokoić potrzeby najbardziej wymagających rowerzystów miejskich. Przewożenie kilkorga dzieci, ciężkich ładunków, dostawy rowerem... Rower cargo może być przydatny w wielu okolicznościach.
DO CZEGO SŁUŻY ROWER CARGO?
Rowery cargo, podobnie jak dwukołowe lub trójkołowe hulajnogi, mogą być przydatne na co dzień dla profesjonalistów, handlowców, kierowców dostawczych i innych osób pracujących w miastach. Rowery cargo umożliwiają im podróżowanie szybciej niż samochodem na rozsądnych dystansach i bezproblemowe przewożenie sprzętu roboczego lub paczek.
Rowery cargo mogą być również używane przez wszystkich, od rodziców do przewożenia dzieci po każdego, kto musi załatwić sprawy lub przewieźć nieporęczną paczkę....
Podczas gdy konwencjonalne rowery cargo mogą być używane do dość krótkich podróży, istnieją również rowery cargo ze wspomaganiem elektrycznym, które w wielu przypadkach mogą zastąpić samochód!
RÓŻNE RODZAJE ROWERÓW CARGO
Istnieją trzy główne typy rowerów towarowych: dwukołowe, trójkołowe i longtail.
Rowery dwukołowe
Rowery dwukołowe to dwukołowe rowery towarowe, które zawierają skrzynię ładunkową między kierownicą a przednim kołem, umożliwiając bezpieczny transport kilkorga dzieci lub duże zakupy.
Ważne jest, aby pamiętać, że ten typ roweru waży około trzydziestu kilogramów, co utrudnia manewrowanie nim podczas postoju niż w przypadku konwencjonalnego roweru. Tak szeroki jak konwencjonalny rower, zajmuje mniej miejsca niż hulajnoga. Dzięki wygodnej pozycji i nisko położonemu środkowi ciężkości jazda jest przyjemna i pozostaje bardzo stabilna, nawet jeśli promień skrętu może być większy niż w przypadku konwencjonalnego roweru.
Hulajnogi
Rowery trójkołowe to trójkołowe rowery towarowe, które zawierają skrzynię ładunkową między dwoma przednimi kołami. Oferują one jeszcze większą ładowność niż rowery dwukołowe i mogą pomieścić do czwórki dzieci!
Istnieje wariant klasycznego trójkołowca: model przechylny, w którym przednie koła przechylają się podczas pokonywania zakrętów.
Trójkołowiec waży około czterdziestu kilogramów i jest szerszy niż dwukołowiec, więc zajmuje więcej miejsca i trudniej go przechowywać. Oferuje wygodną pozycję za kierownicą, z nisko położonym środkiem ciężkości, który zapewnia stabilność podczas użytkowania. Ponieważ dwa przednie koła zapewniają wyjątkowe wrażenia z jazdy, zakręty należy pokonywać z umiarkowaną prędkością.
Rowery leżące
Rowery przedłużone lub longtail są najbardziej zbliżone do tradycyjnych rowerów: ich przedni trójkąt jest identyczny, ale ich tylna konstrukcja zawiera długi bagażnik, umożliwiający przewożenie dużych toreb z zakupami (z sakwami o dużej pojemności) lub dwójki dzieci (z dostosowanymi fotelikami lub wspornikami). Pozycja jest wygodna, ale prawdziwą siłą longtaili jest ich prowadzenie, które jest porównywalne z prowadzeniem tradycyjnych rowerów.
JAKIMI KRYTERIAMI KIEROWAĆ SIĘ PRZY WYBORZE?
Ładowność
Ładowność jest podstawowym kryterium wyboru odpowiedniego roweru cargo! W zależności od potrzeb, wybierzesz rower trójkołowy, aby uzyskać maksymalną pojemność: dzięki nieporęcznemu nadwoziu może pomieścić do 4 dzieci, kilkoro dzieci z kilkoma artykułami spożywczymi, ważne zakupy lub duże paczki. Dwukołowiec oferuje te same możliwości załadunku w mniejszym stopniu, z 2 lub 3 dziećmi, kilkoma zakupami lub paczkami. Chociaż nie oferuje takich samych możliwości, rower poziomy nadal może pomieścić dwoje dzieci na plecach.
Na rowerze dwukołowym lub trójkołowym rodzice mają tę zaletę, że zawsze mogą mieć na oku swoje dzieci, które są bezpieczniejsze w swoim pudełku z przodu niż z tyłu długiego ogona. Nadwozia dwu- lub trójkołowców mogą być również wyposażone w akcesoria zwiększające komfort małych pasażerów, w tym wygodne ławki, bezpieczne siedzenia, ochronę przed deszczem itp.
Podobnie, pojazdy typu longtail mogą być wyposażone w akcesoria zapewniające komfort dzieciom siedzącym z tyłu: foteliki dla najmłodszych, a dla starszych dzieci wyściełane poduszki, poręcze, podpórki pod stopy itp.
Miejsca do przechowywania
Wymagania przestrzenne i zwrotność podczas postoju są ważnymi kryteriami przy wyborze między dwukołowcem, hulajnogą lub rowerem poziomym.
Wyposażony w dwa przednie koła i nieporęczny korpus, trójkołowiec jest najcięższy i najszerszy z całej trójki, co ogranicza możliwości przechowywania, szczególnie w pomieszczeniach. Rower dwukołowy jest rozwiązaniem pośrednim, ale nadal wymaga łatwo dostępnego garażu do przechowywania. Rower poziomy ma mniej więcej taki sam rozmiar jak konwencjonalny rower, z nieco dłuższym rozstawem osi, co ułatwia jego przechowywanie i obsługę podczas postoju.
Obsługa
Mniej biegły w poruszaniu się po mieście niż inne rowery cargo, skuter jest również tym, który wymaga największej ostrożności podczas jazdy, szczególnie na zakrętach. Idealnie nadaje się do jazdy po ścieżkach rowerowych.
Jazda na dwukołowcu jest porównywalna z jazdą na konwencjonalnym rowerze, choć wymaga trochę przyzwyczajenia. Tak szeroki jak konwencjonalny rower, może poruszać się po mieście lepiej niż trójkołowiec.
Rower poziomy pozostaje najbardziej zwrotny z całej trójki, a jego prowadzenie nie różni się od prowadzenia roweru konwencjonalnego.
Découvrez tous nos conseils & Tutoriels