Jak wyregulować amortyzator MTB?

Jak wyregulować amortyzator MTB?

Wraz z rozwojem i nowymi technologiami samodzielna regulacja amortyzatora staje się coraz łatwiejsza.Amortyzator MTB. Oto jak to zrobić.

Na początek należy wyregulować SAG (wielkość ugięcia w zawieszeniu, gdy rowerzysta znajduje się na rowerze statycznym w pozycji do jazdy). lub ugięcie statyczne. Wyreguluj ciśnienie powietrza w zawieszeniu tak, aby opadało od 10 do 20% dla Rando / Cross-country lub od 25 do 30% dla All-Mountain / Enduro. Jeśli jeździsz Freeride/DH, to od 30 do 35%. Jeśli masz system sprężyn śrubowych, musisz wymienić go na odpowiedni model, aby uzyskać prawidłowe ustawienie SAG.

Następnie wyreguluj śruby kompresji i odbicia na środku i przetestuj zachowanie w zróżnicowanym terenie, który dobrze znasz.

Jak interpretujesz zachowanie amortyzatora?

  • Jeśli nie wykorzystujesz pełnego skoku, to jest problem. Albo ciśnienie powietrza jest zbyt wysokie (lub sprężyna zbyt twarda), albo kompresja jest zbyt zamknięta.
    Jeśli SAG został ustawiony prawidłowo, najpierw spróbuj nieco otworzyć kompresję (odkręcić) przed zmianą na wyższy SAG.
  • Zawieszenie wydaje się bardzo elastyczne podczas jazdy i często się zatrzymujesz?
    Jeśli ustawienie SAG było prawidłowe, spróbuj nieco zamknąć kompresję przed zmianą na niższy SAG.
  • Czy zawieszenie ugina się zbyt szybko na początku, ale bez opadania?
    Jeśli masz regulację napięcia wstępnego/zwolnienia/rozpoczęcia skoku, zamknij ją. Jeśli nie, możesz dodać trochę powietrza.
  • Czy zawieszenie jest twarde na początku skoku, ale nadal wykorzystujesz cały skok?
    Jeśli masz ustawienie napięcia wstępnego/zwolnienia/początku skoku, otwórz je. Jeśli nie, możesz nieco zmniejszyć ciśnienie powietrza.
  • Kiedy jedziesz po bardzo nierównej drodze, pierwsze kilka metrów wydaje się być dobrze zarządzane przez zawieszenie, ale potem masz wrażenie, że przyczepność jest ogólnie nieobecna?
    Otwórz nieco spust.
  • Pomimo ustawienia SAG i odbicia, które wydają się dobre, zawieszenie pozostaje twarde, szczególnie podczas szybkiej jazdy?
    Zwiększ nieco kompresję.
  • Zawieszenie wydaje się zbyt szybko wracać po wstrząsie, jakby się odbijało, a przyczepność jest słaba na nierównych drogach?
    Zamknij spust.

    MTB - Amortyzatory