Nawet jeśli regulacja widelec może wydawać się skomplikowana, można to zrobić samodzielnie. Oto jak to zrobić.
Na początek należy wyregulować SAG (SAG odnosi się do wielkości ugięcia zawieszenia, gdy rowerzysta stoi nieruchomo na rowerze, w pozycji do jazdy). lub ugięcie statyczne. Wyreguluj ciśnienie powietrza w zawieszeniu tak, aby obniżyło się o 10-15%, co zapewni bardziej komfortową jazdę. Rando/Przełaj lub 20 do 30% dlaAll-Mountain/Enduro. Jeśli jeździsz Freeride/DH to 30%. Jeśli masz system sprężyn śrubowych, musisz wymienić go na odpowiedni model, aby uzyskać prawidłowe ustawienie SAG.
-
Jeśli nie wykorzystujesz pełnego skoku, to jest problem. Albo ciśnienie powietrza jest zbyt wysokie (lub sprężyna zbyt twarda), albo kompresja jest zbyt ciasna.
Jeśli SAG został ustawiony prawidłowo, najpierw spróbuj nieco poluzować kompresję (odkręcić) przed zmianą na wyższy SAG.
-
Zawieszenie wydaje się bardzo elastyczne podczas jazdy i często się zatrzymujesz?
Jeśli ustawienie SAG było prawidłowe, spróbuj nieco zamknąć kompresję przed zmianą na niższy SAG.
-
Czy zawieszenie ugina się zbyt szybko na początku, ale bez opadania?
Jeśli masz regulację napięcia wstępnego/zwolnienia/rozpoczęcia skoku, zamknij ją. Jeśli nie, możesz dodać trochę powietrza.
-
Czy zawieszenie jest twarde na początku skoku, ale nadal wykorzystujesz cały skok?
Jeśli masz ustawienie napięcia wstępnego/zwolnienia/początku skoku, otwórz je. Jeśli nie, możesz nieco zmniejszyć ciśnienie powietrza.
-
Kiedy jedziesz po bardzo nierównej drodze, pierwsze kilka metrów wydaje się być dobrze zarządzane przez zawieszenie, ale potem czujesz się tak, jakbyś był poddawany całej nierówności. Co więcej, przyczepność jest ogólnie słaba?
Otwórz trochę spust.
-
Pomimo ustawienia SAG i odbicia, które wydają się dobre, zawieszenie pozostaje twarde, zwłaszcza gdy jedziesz szybko?
Zwiększ nieco kompresję.
-
Czy tylne koło wydaje się "dryfować" lub podskakiwać podczas hamowania?
Zwiększ nieco kompresję.
-
Zawieszenie wydaje się zbyt szybko odbijać po uderzeniu, a przyczepność jest słaba na nierównych drogach?
Zamknij spust.
Découvrez tous nos conseils & Tutoriels
Widelce do rowerów górskich - 29"
-
ROCKSHOX SID ULTIMATE RACE DAY 2P Remote 29" DEBONAIR Oś widelca stożkowego 15x110 mm Boost Black
Zwykła cena 2.347,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
ROCKSHOX SID SELECT CHARGER RL 2P Remote 29" DEBONAIR Oś widelca stożkowego 15x110 mm Boost Black
Zwykła cena 1.878,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
ROCKSHOX SID SL SELECT CHARGER RL 2P Remote 29" DEBONAIR Oś widelca stożkowego 15x110mm Boost Black
Zwykła cena 1.643,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
ROCKSHOX PIKE SELECT CHARGER RC 29" 150mm Widelec stożkowy 15x110mm 42mm Offset Black *.
Zwykła cena 1.080,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Widelec ROCKSHOX LYRIK ULTIMATE RC2 CHARGER 2.1 29" oś stożkowa 15x110 mm Boost Black/Rainbow
Zwykła cena 1.690,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
ROCKSHOX PIKE ULTIMATE CHARGER 2.1 RC2 29" Oś widelca stożkowego 15x110mm Boost Black/Rainbow *.
Zwykła cena 1.690,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Widelec ROCKSHOX JUDY SILVER TK 29" SoloAir Straight Pivot 9x100mm QR czarny
Zwykła cena 751,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Widelec ROCKSHOX RECON SILVER RL 29 SoloAir Straight Pin 9x100mm QR Black
Zwykła cena 939,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez