Jak wybrać elektryczny VTC?

Teraz jest prawdziwą alternatywą dla samochodu w podróżach miejskich. rower elektryczny to także świetny sposób na ucieczkę od tego wszystkiego. Jest bardziej przyjazny dla środowiska, cichszy, szybszy i lepszy dla zdrowia. Wśród wielu typów rowerów elektrycznych znajdziemy VTC: "dwukołowiec" szczególnie ceniony za swoją wszechstronność.

CO TO JEST VTC?

Rower elektryczny VTC lub rower górski to najbardziej wszechstronny rower, jaki istnieje! Wygodny i praktyczny, jest swego rodzaju syntezą roweru górskiego i klasycznego roweru miejskiego, zapożyczając cechy z obu. Rower hybrydowy, rower 2 w 1, VTC to prawdziwy wszechstronny rower, idealny dla tych, którzy szukają jednego modelu, aby ułatwić sobie codzienne podróże po mieście i zajęcia rekreacyjne.

Na rowerze VTC pozycja kierowcy jest dość wyprostowana, z kierownicą na tym samym poziomie co siodełko, dzięki czemu klatka piersiowa nie jest zbytnio pochylona do przodu, a głowa jest trzymana wysoko w bezpiecznej pozycji, dzięki czemu rowerzysta może być czujny na wydarzenia na drodze.

Podobnie jak w przypadku klasycznych rowerów miejskich i turystycznych, rama tego samego modelu VTC jest bardzo często oferowana w wersji męskiej (diament) i damskiej (trapez) z bardzo stromą poziomą rurą, aby ułatwić przejście. Co do zasady, męskie rowery VTC zawsze mają lekko obniżoną ramę. nachylenieUłatwia to wsiadanie i obsługę, zwłaszcza podczas przenoszenia ładunku.

KOMPONENTY I URZĄDZENIA PERYFERYJNE VTC

Chociaż na rynku dostępne są rowery VTC ze sztywnymi widelcami, tradycyjną praktyką jest wyposażanie rowerów górskich w widelec teleskopowyo zmiennym skoku od 50 do 100 mm, w zależności od terenu. Niektóre widelce są również wyposażone w blokadę, aby zoptymalizować pedałowanie na drodze.


Wszystkie rowery VTC są wyposażone w 28-calowe koła koła, które oferują dobre osiągi i komfort na drodze, z bardzo uniwersalnymi oponami Niektóre modele są wyposażone w regulowany wspornik kierownicy, dzięki czemu można precyzyjnie dostosować pozycję. Niektóre modele są wyposażone w regulowany wspornik kierownicy, dzięki czemu można precyzyjnie dostosować pozycję. błotniki, bagażnik i nóżka. Akcesoria te sprawiają, że VTC jest praktyczny i wszechstronny: idealny do załatwiania spraw, przewożenia małych przedmiotów podczas jazdy po mieście i zapewnienia ochrony w złych warunkach pogodowych.


... CO ZE SPRZĘTEM ELEKTRYCZNYM?

SILNIK

Silnik elektrycznego roweru VTC może być umieszczony w przednim kole, w tylnym kole lub w mechanizmie korbowym.

Silniki w przednim kole były zarezerwowane dla modeli podstawowych, a ich zastosowanie jest prawie niespotykane w modelach dostępnych obecnie na rynku. Widelec był poddawany większym obciążeniom, a przednie koło częściej wpadało w poślizg na śliskich nawierzchniach. Wreszcie, obecność silnika w tej pozycji mogła również czasami mieć wpływ na sterowanie, dlatego producenci zrezygnowali z tego rozwiązania.

Silniki umieszczone w tylnym kole Oferują wyjątkowo cichą pracę i bezpośrednie przenoszenie mocy, zapewniając bardziej dynamiczną jazdę. Z drugiej strony utrudniają one demontaż tylnego koła i przesuwają środek ciężkości bardziej do tyłu.

Najbardziej zaawansowaną technologią stosowaną obecnie w większości modeli jest silnik zintegrowany z mechanizmem korbowym. To rozwiązanie oferuje najlepszy stosunek wydajności do niezawodności, z optymalnym rozkładem masy, nisko położonym środkiem ciężkości i jazdą bardzo podobną do jazdy na konwencjonalnym rowerze.

Silnik moc silnika wynosi zazwyczaj 250 W (maksymalna dopuszczalna moc). Różnica między silnikami sprowadza się zatem głównie do momentu obrotowego (od 40 do ponad 70 Nm w najmocniejszych modelach), poziomów wspomagania oraz liniowości i progresywności silnika.

Mówiąc konkretnie, im wyższy moment obrotowy, tym bardziej silnik będzie gwarantował żwawe przyspieszenie i responsywne przyspieszenie. Z drugiej strony, wysoki poziom liniowości zapewni ten sam poziom komfortu zarówno przy niskich, jak i wysokich prędkościach pedałowania.

Głównymi graczami w tym sektorze są Bosch - historyczny lider - Yamaha, Shimano, Continental, Fazua, Brose, Impulse i Bafang.

BATERIA

W elektrycznych rowerach miejskichlokalizacja zależy od kształtu ramy.

    • W rowerach Trapeze lub Diamond bateria jest najczęściej umieszczana na dolnej rurze ramy, częściowo zintegrowana lub zintegrowana bezpośrednio z ramą w modelach z najwyższej półki, dzięki czemu nowa generacja EAB może pochwalić się czystym designem bardzo podobnym do muscle bike'ów.
    • W rowerach typu Gooseneck Bateria jest zazwyczaj umieszczona na rurze podsiodłowej (przedniej lub tylnej) lub na bagażniku.

Akumulator moc akumulatorawyrażona w watogodzinach, odpowiada napięciu (w woltach) pomnożonemu przez pojemność (w amperogodzinach), pamiętając, że im wyższa moc, tym większy zasięg. Akumulatory rowerowe mają zazwyczaj pojemność od 400 do 625 Wh. Na kilkudziesięciokilometrowych trasach bateria o pojemności 400 Wh będzie w zupełności wystarczająca. Najmocniejsze akumulatory będą przydatne dla wymagających rowerzystów pokonujących codziennie długie dystanse lub dla rowerów turystycznych, aby zapewnić dobrą autonomię.

KOMPUTER POKŁADOWY

Aby kontrolować wszystkie parametry napędu, rowery elektryczne są wyposażone w komputer pokładowy. komputer pokładowy w zależności od realizowanego celu. Od najprostszych i najbardziej kompaktowych wyświetlających podstawowe informacje (prędkość, przebyty dystans, wybrany poziom wspomagania, poziom naładowania baterii) po najbardziej zaawansowane zawierające GPS z funkcją nawigacji, połączenie Bluetooth, a nawet gniazdo USB, z pewnością znajdziesz model odpowiedni dla siebie, pamiętając, że możliwa jest wymiana oryginalnego komputera w celu uaktualnienia do następnej gamy.

KTÓRY ELEKTRYCZNY VTC DLA MNIE?

Jak widać, elektryczne VTC są bardziej sportową i wszechstronną alternatywą dla muscle VTC lub innych rowerów miejskich. Dzięki wygodnej pozycji do jazdy, dużym 28-calowym kołom i dużej liczbie przełożeń pozwalają na pedałowanie zarówno w mieście, jak i na wsi, a nawet w lesie.

Aby wybrać model odpowiedni dla siebie, ważne jest, aby wziąć pod uwagę swój styl jazdy, wyposażenie i komponenty, których będziesz najbardziej potrzebować, a także rodzaj zawieszenia i akumulatora, których będziesz używać.

Urban VTC

Dostępne w różnych kształtach ram (romb, trapez, gęsia szyja), rowery te oferują duży komfort z wyprostowaną pozycją jazdy i pełnym wyposażeniem (błotniki, bagażnik, oświetlenie, podpórka). Elektryczny VTC do użytku miejskiego jest idealny na krótkie i średnie dystanse, dzięki 28-calowym kołom. Upewnij się, że widelec teleskopowy ma system blokady lub wybierz VTC ze sztywnym widelcem. Brak skoku poprawi szybkość reakcji roweru. Do tego celu wystarczy akumulator o pojemności 400 Wh lub 500 Wh.

Sportowy VTC

Akcesoria (błotniki, bagażnik itp.) nie są niezbędne do jazdy rekreacyjnej zorientowanej na sport. Rower powinien być wyposażony w widelec teleskopowy i zoptymalizowany układ napędowy (pojedyncze lub podwójne tarcze z dużą kasetą z tyłu), aby pasował do profilu wycieczek. Na długie wycieczki zalecamy akumulator o pojemności ponad 500 Wh.

VTC Touring

Na spokojne jednodniowe lub nawet weekendowe przejażdżki VTC powinien być dobrze wyposażony w przydatne akcesoria (bagażnik, błotniki itp.). Możesz łatwo uciec od tego wszystkiego, przewożąc sprzęt kempingowy i akcesoria w sakwach. Najlepiej byłoby wybrać akumulator o pojemności ponad 500 Wh, aby uzyskać większą autonomię.