Gravel to rower z pogranicza kilku dyscyplin, który doskonale radzi sobie zarówno na asfalcie, jak i na szlakach. Oznacza to, że potrzebujesz wszechstronnych kół, których charakterystyka będzie w dużej mierze zależeć od tego, jak podchodzisz do tego sportu. Jesteś trochę zagubiony? Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci wybrać odpowiednie koła Gravel.
Cechy
- Rozmiar koła żwirowe 650B lub 700C;
- Rodzaje montażu: dętkowy lub bezdętkowy;
- Profile obręczy;
- Typ hamulca: klocek lub tarcza.
Rozmiary kół
W przypadku rowerów gravelowych można wybrać jeden z dwóch standardów koła 650b, odpowiednik 27,5-calowych kół roweru górskiego i koła 700c.W tym oferują większy komfort na nierównym terenie dzięki większej szerokości i objętości opony. Krótsze szprychy i ściślejsze usztywnienie obręczy zapewniają większą wytrzymałość. Obręcze te zazwyczaj umożliwiają montaż opon o przekroju do 50 lub nawet 55 mm (odpowiednik 27,5" x 2,10").
Z drugiej strony obręcze 700c są płynniejsze i bardziej responsywne. i dlatego są preferowane na mniej wyboistych drogach. Zazwyczaj mogą one pomieścić opony o szerokości do 35/40 mm.
We wszystkich przypadkach będziesz potrzebować sprawdzić maksymalną tolerancję na ramie (dla tylnego koła) i widelcu (dla przedniego koła).
Obręcze dętkowe czy bezdętkowe?
Niezależnie od tego, czy jeździsz na rowerze 650b czy 700c, będziesz potrzebować zdecydować się na system bezdętkowy.system opon Tubeless / Tubeless ReadyOpony Tubeless Ready, czyli opony bezdętkowe. System ten jest wygodniejszy przy niskim ciśnieniu, zapewnia lepszą trakcję i lepszą przyczepność na zakrętach, a przede wszystkim pozwala uniknąć ryzyka przebicia spowodowanego uszczypnięciem, które jest bardzo powszechne w tego typu jeździe.
Wysokość obręczy
Do jazdy po szutrze, niskoprofilowa obręcz jest preferowana do wszechstronnego użytku. Pozwoli ci to bez obaw zapuszczać się w trudny i wymagający teren, a tym bardziej docenisz ich responsywność i lekkość. Z kolei obręcze o średnim profilu oferują większą bezwładność i aerodynamikę na mniej pagórkowatych odcinkach.
Jednak większość modeli dostępnych na rynku ma wysokość około 25 mm.
Obręcz czy hamulce tarczowe?
Dla hamowaniew końcu hamulec tarczowy jest integralną częścią roweru gravelowego. Niezawodne, mocne i skuteczne w każdym terenie i w każdych warunkach, hamulce tarczowe cieszą się powszechnym uznaniem i dlatego są jedynym dostępnym rodzajem układu hamulcowego. Wszystkie ramy i rowery Gravel są przeznaczone wyłącznie do hamulców tarczowych, więc nie ma potrzeby zadawania jakichkolwiek pytań.
Découvrez tous nos conseils & Tutoriels
GRAVEL - Koła do żwiru
-
Tylne koło MAVIC ALLROAD DISC z oponami (6 otworów)
Zwykła cena 691,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Przednie koło MAVIC ALLROAD DISC z oponami (6 otworów)
Zwykła cena 565,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Tylne koło MAVIC ALLROAD DISC z oponami (blokada centralna)
Zwykła cena 691,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
DT SWISS GR 1600 SPLINE 25 DISC Koło przednie przystosowane do zastosowania bezdętkowego (Centerlock)
Zwykła cena 1.009,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Tylne koło DT SWISS GR 1600 SPLINE 25 DISC przystosowane do jazdy bezdętkowej (centralna blokada)
Zwykła cena 1.401,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Para kół bezdętkowych ZIPP 303 XPLR S DISC (centralna blokada)
Zwykła cena Od 4.903,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Przednie koło MAVIC ALLROAD DISC z oponami (blokada centralna)
Zwykła cena 565,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Tylne koło MAVIC ALLROAD S DISC z oponami (centralna blokada)
Zwykła cena 1.121,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez