W połowie drogi między Touringiem a Enduro, kolarstwo All-Mountain to dyscyplina, która cieszy się rosnącym powodzeniem dzięki swojej zabawnej i zabawnej stronie oraz szerokiej gamie tras, na które pozwala. W rezultacie gama oferowanych rowerów wzrosła, co utrudnia wybór. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci dokonać wyboru.
Co to jest rower All-Mountain?
Zorientowany przede wszystkim na zabawę i przyjemność z jazdy, pozwalający zapuścić się na bardziej strome stoki niż w XC, z silnym wymiarem zabawy, All-Mountain jest dla Enduro tym, czym Randonnée jest dla Cross-Country: wariantem zorientowanym na rekreację, bardziej dostępnym zarówno fizycznie, jak i technicznie dzięki wygodnym, bezpiecznym i łatwym w prowadzeniu rowerom.
Niezależnie od tego, czy chcesz przejechać Alpy, czy zmierzyć się z grawitacją na wysoce technicznych trasach, aby podnieść poziom adrenaliny, jest to typ roweru odpowiedni dla Ciebie. ROWER GÓRSKI odpowiedni dla Ciebie: rower, który jest w stanie zarówno dobrze się wspinać, jak i swobodnie zjeżdżać, nawet jeśli są strome.
KTÓRA RAMA JEST DLA MNIE ODPOWIEDNIA?
Czysta wydajność nie jest tutaj głównym zmartwieniem, więc wiele ram All Mountain jest wykonanych z aluminium, które łączy w sobie wytrzymałość, lekkość, niezawodność i dynamikę bez rozbijania banku. Warto jednak zauważyć, że producenci wychodzą naprzeciw wszelkim oczekiwaniom z modelami karbonowymi, szczególnie dla rowerzystów, którym zależy na pięknym sprzęcie lub chcą tego, co najlepsze, nawet do jazdy rekreacyjnej.
Pod względem geometrii i kinematyki rowery All Mountain charakteryzują się dłuższą rurą górną i krótszymi tylnymi widełkami, co zapewnia większą kontrolę i szybkość reakcji. Podczas gdy większość modeli jest w pełni amortyzowana, każda marka zazwyczaj oferuje co najmniej jeden model w swoim asortymencie, który jest w pełni amortyzowany. półsztywny rower górski który zadowoli najbardziej technicznych rowerzystów szukających zabawnego, zabawnego modelu.
Jeśli chodzi o rozmiar kół, wszystkie rozwiązania są możliwe, nawet jeśli 27,5" jest dość powszechne dzięki doskonałemu kompromisowi między responsywnością a łatwością prowadzenia. Pod wpływem niektórych profesjonalnych kolarzy, 29" jest obecnie najczęściej używanym formatem, dzięki nowym geometriom i standardowi Boost. Wszystko jest kwestią gustu, a także rozmiaru rowerzysty, przy czym 29" to dobry wybór dla kolarzy o wzroście powyżej 1,70 m. Warto zauważyć, że 27,5+ (koła 27,5" umożliwiające montaż bardzo szerokich opon) to format hybrydowy, który jest szczególnie istotny w jeździe All Mountain, ponieważ oferuje większy komfort i stabilność, a także wszechstronność. W rzeczywistości wiele modeli 27,5+ akceptuje zarówno koła 27,5+, jak i 29".
Co więcej, niektóre marki mieszają rozmiary kół w tym samym rowerze, na przykład z 29-calowym kołem z przodu dla zdolności wspinaczkowych i precyzji kierowania oraz kołem 27,5+ z tyłu dla przyczepności i komfortu.
Z JAKIM WYPOSAŻENIEM?
W przypadku Rowery górskie z pełnym zawieszeniem przeznaczone do jazdy All Mountain mają zawieszenie o skoku od 120 do 140 mm z tyłu i od 120 do 150 mm z przodu, dzięki czemu można jeździć wszędzie z łatwością i wielką przyjemnością. Często dostępne są opcje blokady, które umożliwiają pokonywanie etapów toczenia, wspinaczki i zjazdu w najlepszych możliwych warunkach. Blokady te można często obsługiwać bezpośrednio z kierownicy, dzięki czemu nie trzeba tracić ani sekundy.
Jeśli chodzi o układy napędowe, system jednopłytkowy (1x11 lub 1x12V) staje się normą, chociaż podwójny lub nawet potrójny mechanizm korbowy w połączeniu z 10- lub 11-biegową kasetą może uspokoić bardziej ograniczonego fizycznie rowerzystę, zapewniając większą wszechstronność i spokój ducha podczas wspinaczki.
Reszta komponentów jest zasadniczo taka sama we wszystkich modelach, z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi o średnicy 180 mm, kołami Tubeless / Tubeless Ready i teleskopową sztycą podsiodłową, aby zawsze mieć idealną pozycję.
Découvrez tous nos conseils & Tutoriels
ROWER GÓRSKI
-
Łańcuch SRAM GX EAGLE 12V
Zwykła cena Od 108,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
11V SHIMANO CN-HG701-11 Quick Link Łańcuch znamionowy do rowerów elektrycznych
Zwykła cena Od 122,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Łańcuch SHIMANO CN-M8100 Quick Link do rowerów elektrycznych 12V
Zwykła cena Od 141,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Organiczne klocki hamulcowe SHIMANO B05S-RX
Zwykła cena 29,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
11V SHIMANO CN-HG601-11 Quick Link Łańcuch znamionowy do rowerów elektrycznych
Zwykła cena Od 94,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Kaseta SHIMANO SLX CS-M7100 12V
Zwykła cena Od 282,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Przerzutka tylna SHIMANO DEORE RD-M5120-SGS 10/11V z długim koszykiem
Zwykła cena 94,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez -
Łańcuch SHIMANO CN-M7100 Quick Link do rowerów elektrycznych 12 V
Zwykła cena Od 117,00 zł PLNZwykła cenaCena jednostkowa przez