Jak wybrać przedłużacze rowerowe?

Jak wybrać przedłużacze rowerowe?

Charakterystyczną cechą rowerów do jazdy na czas, która wyróżnia triathlonistę na pierwszy rzut oka, są kaski do jazdy na czas, które pozwalają przyjąć pozycję, która jest zarówno aerodynamiczna, jak i mocna pod względem pedałowania, pozostając jednocześnie wygodną przez kilka godzin. Mogą one opierać się zarówno na kryteriach osobistych i estetycznych, jak i funkcjonalnych, więc wybór nie zawsze jest łatwy dla niewtajemniczonego triathlonisty. Oto, co musisz wiedzieć.

Kluczowe punkty

  • Przedłużacze: komponenty, ustawienia, kształty ;
  • Paski bazowe ;
  • W pełni zintegrowane kokpity.

WSZYSTKO, CO MUSISZ WIEDZIEĆ O KOKPITACH TRIATHLONOWYCH

Gołe przedłużenia kierownicy, połączone z kierownicą bazową lub zintegrowany zespół kierownica/potencjał/prolongatorW zależności od roweru - Classic Race lub Triathlon/CLM - najbardziej odpowiedni sprzęt nie będzie taki sam.

Jeśli chcesz zmodyfikować swój rower wyścigowy tak, aby można było przyjąć pozycję szukania biegów bez wpływu na resztę roweru, dodanie rozszerzeń może być opłacalną inwestycją.
Coraz większa liczba Ultra Long Distance stosuje również przedłużacze ze względu na różnorodność pozycji i komfort, jaki oferują.

Z drugiej strony, jeśli szukasz roweru czysto triathlonowego / CLMlub jeśli już go posiadasz, ale chcesz ulepszyć swój sprzęt, rower kompletna stacja sterowa, w tym drążek podstawowy i przedłużacze ze specjalnymi dźwigniami hamulca i przerzutek pomoże ci w pełni wykorzystać możliwości twojej maszyny.

PRZEDŁUŻKI

Przede wszystkim może być używana zarówno z klasycznymi rowerami wyścigowymi, jak i rowerami triathlonowymi / do jazdy na czas ze zintegrowaną przerzutką.. Przedłużacze są zazwyczaj puste w środku i mają wyjmowane zaślepki na końcach. Wszystko, co musisz zrobić, to je usunąć, aby zainstalować dźwignie zmiany biegów (i osłony, jeśli dotyczy).


Przedłużki składają się z dwóch prętów o nazwie rozszerzeniai dwa podłokietnikisą to wyściełane pianką lub poduszkamiZasadniczo możliwa jest wymiana każdej części z osobna, w szczególności wkładek wzmacniających. Ponieważ wszystkie przedłużenia mają taką samą średnicę (22,2 mm), możliwa jest indywidualna wymiana każdej części. nie można łączyć podłokietników jednej marki z przedłużeniami innej marki..
Niektóre modele mają aerodynamiczny mostek na końcu prętów, aby zapewnić najlepszą możliwą penetrację powietrza.

Większość modeli posiada stopniowane oznaczenia ułatwiające pozycjonowanie podłokietników.
Im wyższy zakres, tym więcej opcji regulacjiObejmują one długość i wysokość przedłużenia, pozycję, kąt i wysokość podłokietników itp.

Porada Probikeshop W razie wątpliwości wybierz najdłuższe, pamiętając, że zawsze można je przyciąć, aby idealnie dopasować je do kształtu ciała i pozycji. W takim przypadku upewnij się, że używasz brzeszczotu, który pasuje do materiału, z którego wykonane są przedłużenia (aluminium lub węgiel).

RÓŻNE KSZTAŁTY

Oprócz wyboru materiału - aluminium lub węgiel dla zawodników szukających absolutnej wydajności - głównym kryterium będzie kształt przedłużeńChoć istnieje ogromna różnorodność modeli, możemy wyróżnić m.in. sześć głównych form :

Prosty

Przedłużenia są tutaj proste, w linii z kierownicą. Oprócz mniejszego lub większego wydłużenia ramion, oferują one tylko jedną, bardzo agresywną pozycję, która niekoniecznie jest łatwa do utrzymania przez początkujących, ponieważ klatka piersiowa jest mniej otwarta, a oczy są skierowane w dół. Przedłużenia te są zatem najlepiej zarezerwowane dla doświadczonych triathlonistów, nawet jeśli mogą być wygodne, jeśli są umieszczone nieco wyżej.

JS-Bend

Istnieją również przedłużenia JS-Bend, będące mieszanką J-Bend i S-Bend, które mają tę zaletę, że oferują wiele pozycji. Idealne dla triathlonistów, którzy nie znaleźli jeszcze swojej pozycji.
Przypadną również do gustu kolarzom długodystansowym, którzy chcą zmieniać pozycje, aby jeździć wygodnie przez dłuższy czas.

J-Bend

Przedłużenie jest płaskie, a następnie zakrzywione w górę na końcu. Pozwala to cieszyć się aerodynamiczną pozycją, jednocześnie otwierając klatkę piersiową i ustawiając ręce w idealnej pozycji. To dobry kompromis między wydajnością a komfortem. Z pewnością najłatwiejszy w obsłudze.
Niektórzy producenci, szczególnie w przypadku wysokich kątów, czasami mówią o L-Bend lub Ski-Bend.

U-Bend

Nieco niemodne już U-Bendy wciąż mają swoich fanów ze względu na dodatkowy komfort, jaki może zaoferować ten typ modelu. U-Bendy są generalnie pochodną J-Bend, z dwoma prętami połączonymi na końcu, tworząc mostek w kształcie litery U.

S-Bend

Przedłużenie ma mniej więcej kształt litery S, dzięki czemu można zmieniać pozycje, zachowując stosunkowo agresywny charakter. Są więc niezwykle wszechstronne.
Ten rodzaj wyprostu wymaga jednak dobrej elastyczności nadgarstka, bez której ból nadgarstka może pojawić się dość szybko.

Mini

Wreszcie, istnieją specjalne modele do wyścigów, w których dozwolony jest drafting i gdzie przedłużenia nie mogą wykraczać poza koniec cockles. Te kompaktowe modele są również idealne dla tych, którzy chcą łagodnego wprowadzenia do pozycji, ponieważ pozwalają na bezpieczne opanowanie tego typu sprzętu bez utraty stabilności.

PODSTAWY POD DRĄŻEK

Podstawki wieszak barowy zostały zaprojektowane z myślą o triathlonach i próbach czasowych. Niezbędne uzupełnienie przedłużanych kierownic dla tych, którzy chcą ustawić pozycję jazdy dedykowaną do wysiłku solo, kierownica z kierownicą podstawową zapewnia skuteczny chwyt podczas faz wznowienia, podczas pokonywania zakrętów, pokonywania technicznych odcinków i zjazdów, ponieważ to na tym elemencie zamontowane są dźwignie hamulca.

Zaprojektowane przede wszystkim z myślą o aerodynamice, wieszaki kierownicy bazowej są zazwyczaj zaprojektowane do wewnętrznego prowadzenia kabli. Są one dostępne zarówno w wersji aluminiowej, jak i karbonowej, Mogą być proste, z płaskimi lub podniesionymi pod kątem prostym rogami, w kształcie litery V... Wszystko jest kwestią gustu i budżetu.. Żadne rozwiązanie nie jest lepsze od innego.

KOMPLETNE ZESTAWY

Wreszcie, dla zawodników na najwyższym poziomie lub miłośników pięknego sprzętu, marki oferują kompletne zestawy obejmujące kierownicę, kierownicę bazową i przedłużenia. Regulowane pod względem wysokości, szerokości i głębokości, zestawy te są niezwykle lekkie, wyjątkowo aerodynamiczne i doskonale zintegrowane, dzięki czemu zachwycą nawet najbardziej perfekcyjnych kolarzy. Oprócz wysokiej ceny, rozwiązania te wymagają dokładnej wiedzy na temat ich regulacji.

KTÓRY KOKPIT JEST DLA MNIE ODPOWIEDNI?

Jak wspomnieliśmy na początku, kokpit Wybór między prostym przedłużeniem a kompletnym kokpitem będzie zależeć od typu posiadanego roweru. Klasyczny rower wyścigowy w pierwszym przypadku, rower do jazdy na czas w drugim.

Jeśli chodzi o przedłużacze, poza wyścigami z draftingiem, gdzie często nie będziesz miał wyboru i będziesz musiał zdecydować się na model Mini, ponieważ przepisy ograniczają długość przedłużaczy ze względów bezpieczeństwa (nie mogą one wykraczać poza koniec kogutów). model jest przede wszystkim kwestią gustu..

Niezależnie od rozwiązania, należy pamiętać, że głównym celem kokpitu triathlonowego jest poprawa aerodynamiki.. Aby to osiągnąć, musisz czuć się komfortowo, aby móc utrzymać pozycję szukania sprzętu przez kilka godzin, szczególnie w triathlonach długodystansowych.

    ROUTE - Wieszaki