Modernizacja roweru górskiego

Modernizacja roweru górskiego

Posiadasz rower od dłuższego czasu, a Twój sprzęt starzeje się lub nie pasuje już do Twojej jazdy? Chciałbyś go zmodernizować, aby poprawić komfort, osiągi lub montaż? Oto kilka porad, jak zmodernizować rower górski. ROWER GÓRSKI.

Modyfikacje, które można wprowadzić, będą zależeć od następujących czynników:

  • model roweru ;
  • stylu jazdy;
  • częstotliwość użytkowania; oraz
  • styl jazdy.

    Dla małych budżetów do 200 euro

    Zastanów się nad wyborem opony do rowerów górskich a nawet skorzystać z możliwości bezpośredniego przejścia na opony bezdętkowe poprzez dodanie Zestaw bezdętkowy Zestaw (w zależności od kompatybilności koła): zaoszczędzisz na wadze, poprawisz trakcję i uzyskasz lepszą odporność na przebicia. Jako oryginalne wyposażenie, producenci często montują opony, które są nieodpowiednie lub niezbyt odporne pod względem ochrony przed przebiciem lub jakości gumy. Jest to jednak istotny aspekt kolarstwa górskiego. Przechodząc do wyższej klasy opon, można poprawić przyczepność, osiągi i odporność.

    Wybierz bardziej odpowiednie urządzenia peryferyjne. Na przykład rowery montowane po raz pierwszy są wyposażone w pedały rekreacyjne. Zmień pedały na płaskie aluminiowe lub kompozytowe, aby zaoszczędzić na wadze; lub pedały automatyczne, jeśli chcesz poprawić podparcie stopy i przeniesienie mocy na mechanizm korbowy.

    Jeśli chodzi o kokpit, możesz dostosować swój rower, zmieniając długość pedałów. Kierownica MTB lub jej kształtu (upsweep, backsweep, rise...), a także długości wspornika kierownicy MTB długość wspornika kierownicy i chwyty, a wszystko to w celu poprawy komfortu. Kierownica z włókna węglowego lub aluminiowy wspornik kierownicy obrabiany CNC odciążą całość i poprawią ogólną sztywność. Możesz także łatwo zaoszczędzić gramy przy niskim budżecie dzięki chwyty na przykład gripy.

    The siodełko do rowerów górskich decyduje o komforcie podczas długich przejażdżek. Jeśli bolesne odczucia nasilają się, nie wahaj się zmienić oryginalnego siodełka na model bardziej dopasowany do Twojej morfologii.

    Możesz również zrobić coś z przekładnią: zmień siodełko. tylną przerzutkęinstalując nową kaseta roweru górskiego nowa mechanizm korbowy lub Kontrolery prędkości MTB w celu zmniejszenia wagi, poprawy elastyczności działania i odporności na zużycie.


      Dla budżetów od 200 do 400 euro

      W tym sztyca teleskopowa stała się obowiązkowym elementem wyposażenia kolarzy górskich All-Mountain i Enduro, zapewniając komfort na technicznych odcinkach i niezaprzeczalną oszczędność czasu. Jeśli jeszcze jej nie masz, dobrym pomysłem będzie najpierw ją wymienić.

      Warto również rozważyć takie komponenty jak hamulce do rowerów górskichktóre przynoszą realne korzyści pod względem wydajności i bezpieczeństwa. Lepsze hamowanie oznacza lepszą reakcję i większą pewność siebie. Jeśli oryginalny zestaw hamulcowy w rowerze nie jest odpowiedni do jazdy, modernizacja zapewni większą siłę hamowania, większy komfort dzięki wybraniu innego typu zacisku (2 lub 4 tłoczki) oraz lepszą reakcję i przyczepność dzięki wybraniu innego rozmiaru lub typu tarczy.

      Średnica tarczy tarczy hamulcowej zależy od roweru i stylu jazdy. Im większa, tym większa moc. Zmiana rozmiaru na większą średnicę może być zatem przydatna, a nawet konieczna, zwłaszcza jeśli lubisz zjeżdżać w dół. Zanim jednak podejmiesz decyzję, ważne jest sprawdzenie kompatybilności z ramą (w przypadku tylnej tarczy) i hamulcem. widelcem roweru górskiego.

      Wreszcie, możesz chcieć ulepszyć swój układ napędowy. Montaż pojedyncza tarcza jest idealna dla zdecydowanej większości rowerzystów górskich, ponieważ jest łatwiejsza w obsłudze i konserwacji, zachowując jednocześnie przełożenia, które można uzyskać za pomocą podwójnej lub potrójnej tarczy. Nie wahaj się więc, to szybka i łatwa modernizacja. Ceny pierwszych kompletnych grup zaczynają się od 300 euro.


        Dla budżetów powyżej 400

        Zawieszenie jest kluczem do precyzyjnej i komfortowej jazdy. System tłumienia może się całkowicie zmienić w zależności od zakresu, wpływając na ogólne zachowanie roweru. W zależności od stylu i intensywności jazdy może być konieczna modernizacja.

        Idealnym rozwiązaniem jest zainwestowanie w sprężynę powietrzną, czy to do widelca, czy do tylnego koła.'Amortyzator MTBMa to tę zaletę, że jest odpowiedni dla szerszego zakresu masy użytkownika. Co więcej, zyskujesz na zwrotności i przyspieszeniu. Aby uzyskać dokładniejszą regulację, dobrym pomysłem jest również ustawienie kompresji i odbicia. Zawieszenie można również ulepszyć, zmieniając części wewnętrzne, przekładki zwiększające objętość powietrza lub zmieniając sprężynę.

        Dysponując budżetem przekraczającym 400 euro, można również rozważyć zakup nowego zawieszenia. koła do rowerów górskich Są to jedne z najważniejszych części roweru, ponieważ wpływają na podwozie i dynamikę roweru. Wybierając najwyższej klasy koła bezdętkowe, zoptymalizujesz oszczędność masy - możesz łatwo zaoszczędzić 500 g -, większą sztywność boczną, lepsze przyspieszenie i, ogólnie rzecz biorąc, lepszą reakcję.

        Oczywiście w przypadku budżetu przekraczającego 1000 euro koła karbonowe stanowią interesującą alternatywę, oferując znaczną oszczędność masy, maksymalną sztywność boczną i bardzo dobrą odporność na zmęczenie w porównaniu z aluminium.

        Jeśli chodzi o poważną jazdę, taką jak enduro lub DH, nie należy zapominać o wytrzymałości kół karbonowych. Konieczne będzie wybranie szerszej obręczy, aby można było zamontować opony o dużym przekroju.

        Wreszcie, także tutaj, ruch w górę rynku na przekładnia z myślą o płynniejszej i bardziej precyzyjnej jeździe, a także zmniejszeniu masy.


          Dbałość o szczegóły, ustawienia i konserwację

          Oczywiście można ulepszyć swój rower górski, aby poprawić osiągi lub komfort, ale można to również zrobić wyłącznie w celu spersonalizowania roweru i nadania mu innego wyglądu.

          Nie bój się dodać odrobiny koloru! Wszystkie urządzenia peryferyjne, takie jak kierownica, wspornik kierownicy, chwyty, pedały, kołnierz siodełka, zestaw słuchawkowy, sztyca i siodełko można zmienić, aby uzyskać niepowtarzalny wygląd.

          Dostępnych jest również wiele części zamiennych w różnych kolorach, takich jak kółka przerzutki, śruby, tarcze, węże itp. Nie zapomnij o tytanowych częściach lub ceramicznych łożyskach, aby zmniejszyć wagę lub poprawić płynność.

          Modernizacja roweru górskiego pozwala na szybkie wprowadzanie ulepszeń, ale dobrze dostrojony i dobrze utrzymany rower jest nadal niezbędny do czerpania maksymalnej przyjemności z jazdy.

          Wszyscy już tego doświadczyliśmy, problem mechaniczny może sprawić, że obleje nas zimny pot. Zdecydowanie zalecamy dostosowanie zawieszenia do swojej wagi.

          Przestrzegaj zaleceń producenta dotyczących konserwacji zawieszenia, układu hamulcowego i innych komponentów, aby utrzymać ich optymalną wydajność.

          Jak widać, modernizacja to rozległy temat, który zależy od wielu czynników.
          Skontaktuj się z naszymi doradcami online, aby uzyskać rozwiązanie dostosowane do Twoich potrzeb.